Stílusosan ünnepli a Volkswagen a Golf ötvenedik évfordulóját a 300 lóerős GTI Clubsporttal, mely életben tartja az izmos kompakt műfaját.

Rengeteg fejlesztés és számtalan prototípus után 1974 májusában mutatta be a Volkswagen az első Golfot, aminek GTI változata egy évvel a premier után kapott zöld lámpát a vállalat vezetésétől. Akkor a sportos kompakthoz elég volt 110 lóerő is, most viszont a Golf GTI Clubsport 300 lóerővel rántja maga alá az utat.

Igazi hétköznapi hős a Golf GTI Clubsport, melynek nagyobb hátsó szárnya van és Akrapovic kipufogón keresztül szól a négyhengeres turbómotor.

Motortere igazán hervasztó látvány, hiszen nyoma sincs piros gyújtáskábeleknek vagy legalább egy erőt sugalló GTI feliratnak a műanyag takaróelemen, de még a gépháztető kitámasztója is csak egy rúd, nem pedig teleszkóp. Mindez azonban csak a körítés, a lényeg a 2,0 literes, négyhengeres turbómotor (EA888) 300 lóereje és 400 Nm nyomatéka.

Kizárólag hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval érhető el a frissített Volkswagen Golf GTI, ez alól a Clubsport sem kivétel. A vezetési élményen viszont sokat javít az elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű és az opcionálisan elérhető adaptív lengéscsillapító (DCC).

Álló helyzetből 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra a Golf GTI Clubsport, a végsebessége pedig Race csomaggal 267 km/óra.

Piros helyett fekete betétek díszítik a Clubsport változatot, melynek ritka rácsozású légbeömlője egyértelműen jelzi, hogy ennek a Golfnak nem véletlen van szüksége sok hűtőlevegőre. A szűkre szabott LED-es fényszórókat fénycsík köti össze, de ezen a Golfon már a Volkswagen embléma is világít. Kedvesen utalnak az ötödik generációs Golf GTI-re a kerek lyukú felnik.

Nyoma sincs a klasszikus GTI-s stíluselemeknek a Clubsport utasterében, ahol a sportülések nem kockás kárpitozásúak, hanem fekete és szürke bőrbe varrták. Mivel nincs hagyományos váltókarja, ezért a golflabda mintázat sem jelenik meg benne. Öröm viszont, hogy visszatértek a hagyományos gombok a kormányra, továbbá a módválasztó Special beállítása kifejezetten a Nürburgringre kitalált hangolást aktiválja.

Ez is érdekelhet:

Ötven évvel ezelőtt indult a Volkswagen Golf sorozatgyártása

1974-ben talán még nem sejtették, hogy korszakalkotó sikermodell gyártását indítják be.

Ötvenedik születésnapjára megújult a Volkswagen Golf, hogy minden eddiginél jobb legyen

A Volkswagen dobta a háromhengeres motort, az új Golf plug-in hibridje viszont erősebb lett, és többet megy egy feltöltéssel.

Ezzel a Golf GTI-vel búcsúztatja a kézi váltót a Volkswagen

Utoljára lehet kézi váltós Volkswagen Golf GTI-t venni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában