Harminc éve a gyakornokok ötlete volt, de kultikus modell lett a Polo Harlekin, aminek a fennmaradt példányai manapság nagyon keresettek. Az ötlet harmincadik évfordulójára az ID.3-ból is elkészült a színes változat.

A kilencvenes évek közepén a Polo harmadik generációjával indította el a Baukasten gyártási elvét a Volkswagen, amelynek az a lényege, hogy az alkatrészeket könnyen kombinálhatóvá tette az egyes modellváltozatok és a konszernen belüli márkák közt. A módszer szemléltetésére a Volkswagen gyakornokai azzal az ötlettel álltak elő, hogy tíz Polót különböző színű karosszériaelemekkel látnak el, ahol az egyes színek az autó alkotóelemeire utalnak. A kék a motort, a türkiz a fényezést, a sárga a belső teret, a piros pedig a felszereltséget szimbolizálta. Így született meg a Polo Harlekin, amit akkor még nem különkiadásnak szántak.

A színes Polo azonban felkeltette a wolfsburgi marketingosztály figyelmét, tökéletes eszköznek találták az új modell népszerűsítésére, ezért további tíz példányt rendeltek. Az első sorozatot 1994-ben, azaz éppen harminc éve, a második szériát 1995-ben szerelték össze a gyárban, és amikor megjelentek az utakon a színes Polók, a németországi kereskedők rövidesen elég megrendelést kaptak 1000 darab gyártásához. 1995 és 1997 között ennél jóval több, összesen 3806 darab Polo Harlekin készült el. Az első ezer darabot számozott kulcstartóval adták,

a színeket pedig négyféleképp kombinálták, és a vevők az átadásig nem tudták, hogy melyik mintát kapják meg.

A tarka Volkswagenek ötlete a világ más tájaira is eljutott, de mivel a Polót nem forgalmazták az Egyesült Államokban, ezért ott a Golfból készült Harlekin változat. Mérsékelt sikert aratott, mert 1996-ban a hármas Golfból csak 286 példányt adtak el az amerikai és a kanadai piacon.

A képeken szereplő Bogár is gyári alkotás, a Volkswagen mexikói üzeméből került ki 1997-ben,

amikor ott még mindig nagyban ment az eredeti bogárhátú gyártása. A színes Bogarat csak promóciós célokra használták, ezért még nagyobb ritkaság, mindössze 141 darabot gyártottak belőle. A Polo Harlekin szinte minden példánya német vevőkhöz került, kivéve 103 darab jobbkormányos, amit Angliába szántak.

A legutóbb akkor írtuk meg a Polo Harlekin sztoriját, amikor 2021-ben a Volkswagen hollandiai importőre úgy döntött, hogy a legújabb Polo alapján is elkészíti a sokszínű kivitelt. Most pedig a belgiumi forgalmazó és a márkaklub határozta el, hogy készít egy Harlekin modellt az ID.3-ból. Míg azonban az eredeti Harlekin karosszériaelemeit a gyárban fényezték, addig most fóliával oldották meg, és a színeket is modernebbre cserélték. Az autóból ezúttal is csak egyetlenegyet készítettek promóciós célokra, ami folyamatosan a belga utakat rója, ezért ha Belgiumban jársz, és szerencséd van, akár össze is futhatsz az ID.3 Harlekinnel.

Ez is érdekelhet:

Újra itt a gyárilag többszínű Volkswagen Polo Harlekin

Elmeséljük a tarka Volkswagenek történetét.

75 éve így indult a bogárhátú Volkswagen sorozatgyártása

Az üzem beindítása egy brit főtisztnek köszönhető.

A Volkswagen ID.3 GTX megmutatja, milyen a jövő Golf GTI-je

Vegán őrület – meglestük a Volkswagen ID.3 és ID.7 GTX Tourert.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában