Harminc éve a gyakornokok ötlete volt, de kultikus modell lett a Polo Harlekin, aminek a fennmaradt példányai manapság nagyon keresettek. Az ötlet harmincadik évfordulójára az ID.3-ból is elkészült a színes változat.

A kilencvenes évek közepén a Polo harmadik generációjával indította el a Baukasten gyártási elvét a Volkswagen, amelynek az a lényege, hogy az alkatrészeket könnyen kombinálhatóvá tette az egyes modellváltozatok és a konszernen belüli márkák közt. A módszer szemléltetésére a Volkswagen gyakornokai azzal az ötlettel álltak elő, hogy tíz Polót különböző színű karosszériaelemekkel látnak el, ahol az egyes színek az autó alkotóelemeire utalnak. A kék a motort, a türkiz a fényezést, a sárga a belső teret, a piros pedig a felszereltséget szimbolizálta. Így született meg a Polo Harlekin, amit akkor még nem különkiadásnak szántak.

A színes Polo azonban felkeltette a wolfsburgi marketingosztály figyelmét, tökéletes eszköznek találták az új modell népszerűsítésére, ezért további tíz példányt rendeltek. Az első sorozatot 1994-ben, azaz éppen harminc éve, a második szériát 1995-ben szerelték össze a gyárban, és amikor megjelentek az utakon a színes Polók, a németországi kereskedők rövidesen elég megrendelést kaptak 1000 darab gyártásához. 1995 és 1997 között ennél jóval több, összesen 3806 darab Polo Harlekin készült el. Az első ezer darabot számozott kulcstartóval adták,

a színeket pedig négyféleképp kombinálták, és a vevők az átadásig nem tudták, hogy melyik mintát kapják meg.

A tarka Volkswagenek ötlete a világ más tájaira is eljutott, de mivel a Polót nem forgalmazták az Egyesült Államokban, ezért ott a Golfból készült Harlekin változat. Mérsékelt sikert aratott, mert 1996-ban a hármas Golfból csak 286 példányt adtak el az amerikai és a kanadai piacon.

A képeken szereplő Bogár is gyári alkotás, a Volkswagen mexikói üzeméből került ki 1997-ben,

amikor ott még mindig nagyban ment az eredeti bogárhátú gyártása. A színes Bogarat csak promóciós célokra használták, ezért még nagyobb ritkaság, mindössze 141 darabot gyártottak belőle. A Polo Harlekin szinte minden példánya német vevőkhöz került, kivéve 103 darab jobbkormányos, amit Angliába szántak.

A legutóbb akkor írtuk meg a Polo Harlekin sztoriját, amikor 2021-ben a Volkswagen hollandiai importőre úgy döntött, hogy a legújabb Polo alapján is elkészíti a sokszínű kivitelt. Most pedig a belgiumi forgalmazó és a márkaklub határozta el, hogy készít egy Harlekin modellt az ID.3-ból. Míg azonban az eredeti Harlekin karosszériaelemeit a gyárban fényezték, addig most fóliával oldották meg, és a színeket is modernebbre cserélték. Az autóból ezúttal is csak egyetlenegyet készítettek promóciós célokra, ami folyamatosan a belga utakat rója, ezért ha Belgiumban jársz, és szerencséd van, akár össze is futhatsz az ID.3 Harlekinnel.

Ez is érdekelhet:

Újra itt a gyárilag többszínű Volkswagen Polo Harlekin

Elmeséljük a tarka Volkswagenek történetét.

75 éve így indult a bogárhátú Volkswagen sorozatgyártása

Az üzem beindítása egy brit főtisztnek köszönhető.

A Volkswagen ID.3 GTX megmutatja, milyen a jövő Golf GTI-je

Vegán őrület – meglestük a Volkswagen ID.3 és ID.7 GTX Tourert.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
A private jet nem luxust, hanem minőségi időt ad – felszálltunk a VistaJet zászlóshajó gépére
Hirdetés