Hatalmas tér van benne az utasoknak és a csomagoknak is, a Volkswagen embléma pedig büszkén ragyog az elején és a hátulján is. Az elektromos ID.7 Tourer mindent megtesz, hogy a jövőben ne hiányozzon annyira egy tisztességes dízel kombi.

Mallorcán februárban is kellemesen tavaszias az idő, ezért gondtalanul golfozgatnak a brit és német nyugdíjasok, de én nem azért jöttem, hogy este illetlenül sok viszkit fogyasszak a bárban, hanem többek közt a Volkswagen ID.7 Tourer elektromos kombi bemutatója miatt, a többiről még nem beszélhetek.

A Volkswagen ID.7 az elektromos jövő vegán Passatja

Isten veled, Passat! Üdv, Volkswagen ID.7!

Nem indult zökkenőmentesen a Volkswagen elektromos modelljeinek karrierje, hiszen a szoftveres problémákon túl ezernyi más apróság miatt érhette kritika ezeket az autókat. Az ID.7-esnek viszont egy baromi fontos autó, a több mint ötven éve meghatározó Passat értékeit kell átmentenie a villanyautók világába. Most a limuzinnak nevezett ötajtós mellé pedig megérkezett a kombi változat.

Remekül áll az égszínkék metálfény és a hosszú tetővonal a Volkswagen ID.7-esnek.

Még mindig olyannak látom az elejét, mintha egy letaposott Adidas Superstar volna, de nagyon sokat javít az autó arányain az elnyújtott tető és a hangsúlyos ezüst ablakkeret, mely vastagon folyik át az utolsó tetőoszlopra. Az ID.7 Toureren mintha a lemezek élei is szebben hullámzanának, pedig a tetővonalon kívül mindene pontosan ugyanott van, mint az limuzin változaton, még a méretei is megegyeznek. Közel 5 méteren nyújtózkodik a Volkswagen első elektromos kombija, melynek tengelytávja alulról karcolja a 3 métert. Akármeddig nézem, nem jövök rá, hol lehet benne az igazi trükk. Több mint 1,5 méter magas az ID.7 Tourer, mégsem tűnnek rajta olyan aránytalanul nagynak a lemezfelületek, mint a sima ID.7-esen.

Elöl fénycsík köti össze a LED-es fényszórókat, hátul pedig látványosan borul pirosba a lámpa, de nem marad lumenek nélkül a Volkswagen logója sem. A kilincsei a karosszériába simulnak, alul pedig teljes hosszában lakkfekete sáv karcsúsítja az autót, ami messze csinosabb a szintén MEB platformra épülő ID.4 szabadidő-autónál. Csak a hatalmas felnik mögül éktelenkedő hátsó dobfékek rondítanak bele komolytalanságukkal a harmonikus összképbe.

Kétféle lítiumion akkumulátor kerülhet az ID.7 Tourerbe, melyek közül a nettó 77 kWh kapacitásúval 600 kilométert megy egy feltöltéssel a nettó 86 kWh-s pedig 685 kilométert ígér két töltés között. A nagyobbik akkumulátor akár 200 kW-tal is tölthető (a kisebbik maximuma 175 kW), így kevesebb mint 30 perc alatt töltődik 10-ről 80 százalékra. A hátsó kerekeket az új fejlesztésű APP550-es villanymotor hajtja, mely 286 lóerős és 550 Nm nyomatéka van.

Abban az értelemben hagyományos kombi, hogy elöl nincs tárolóhely, de a csomagtartója hatalmas.

Amikor egy villanyautó igazán átgondolt, akkor szokás helyet szorítani az egykori motorháztető alatt a töltőkábeleknek és egyéb tartozékoknak, hogy ne a szépen kárpitozott csomagtérbe, a bőröndök és a táskák mellé érkezzenek a koszos töltőkábelek, de ilyesmi nincsen az ID.7 Tourerben sem. Ennek ellenére valóban praktikusabb a szintén nagy csomagterű limuzinnál. A kombi változatba alapesetben 545 liternyi holmit lehet pakolni, a hátsó ülések támláját előrébb döntve 605 literesre nő a hasznos tér. Kétszemélyes utastérrel pedig akár 1714 liternyi raktérbe lehet pakolni a lapra szerelt bútorokat vagy mosógépet, hasonlóan nagy cuccokat. A jelenlegi Passat ennél minden tekintetben többet tud, ami egyszerre kérdőjelezi meg az elektromos hajtás helytakarékosságát és a mérnökök kreativitását.

Teljesen más minőségi szintet üt meg az ID.7-es utastere, mint a kisebb modellek, ez érezhetően az elektromos kínálat teteje. A műanyagok jóval kellemesebb tapintásúak és a kárpitozás is kifejezetten igényes, különösen a világos bőrbe varrt ülések és a hatalmas panoráma üvegtető éreztetik nagyobbnak a valóban végtelenül tágas belteret. Elektromosan állítható és memóriás első üléseiben masszázs is lehet, de hosszú távon a gerincbarát kialakítás az igazi jóságuk. Töltés közben különböző programok teremtenek nyugodt vagy épp pezsgőbb hangulatot.

Elektromotorok mozgatják a szellőző rostélyokat, a kormányon érintőgombok vannak (remélhetőleg csak a modellfrissítésig) és mesterséges intelligencia segíti a virtuális fedélzeti asszisztenst (IDA). A kormány mögötti apró kijelzőn csak a legfontosabb adatok jelennek meg, sokkal markánsabb a nagy felületen vetítő head-up display és a központi érintőképernyő. Ezekből és a tengernyi vezetéstámogató asszisztensből látszik igazán, hogy az ID.7 Tourer egy egészen új kor kombija.

Ez is érdekelhet:

Ötvenedik születésnapjára megújult a Volkswagen Golf, hogy minden eddiginél jobb legyen

A Volkswagen dobta a háromhengeres motort, az új Golf plug-in hibridje viszont erősebb lett, és többet megy egy feltöltéssel.

Megvillantotta elektromos kombiját a Volkswagen

Praktikus kombi, tágas utastér és 700 kilométeres hatótáv. Ez mind elég jól hangzik.

Nagyobb hatótávú hibridként jön az új Volkswagen Tiguan

Áramvonalasabb, tágasabb és hatékonyabb lett a Tiguan harmadik generációja.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés