Hatalmas tér van benne az utasoknak és a csomagoknak is, a Volkswagen embléma pedig büszkén ragyog az elején és a hátulján is. Az elektromos ID.7 Tourer mindent megtesz, hogy a jövőben ne hiányozzon annyira egy tisztességes dízel kombi.

Mallorcán februárban is kellemesen tavaszias az idő, ezért gondtalanul golfozgatnak a brit és német nyugdíjasok, de én nem azért jöttem, hogy este illetlenül sok viszkit fogyasszak a bárban, hanem többek közt a Volkswagen ID.7 Tourer elektromos kombi bemutatója miatt, a többiről még nem beszélhetek.

A Volkswagen ID.7 az elektromos jövő vegán Passatja

Isten veled, Passat! Üdv, Volkswagen ID.7!

Nem indult zökkenőmentesen a Volkswagen elektromos modelljeinek karrierje, hiszen a szoftveres problémákon túl ezernyi más apróság miatt érhette kritika ezeket az autókat. Az ID.7-esnek viszont egy baromi fontos autó, a több mint ötven éve meghatározó Passat értékeit kell átmentenie a villanyautók világába. Most a limuzinnak nevezett ötajtós mellé pedig megérkezett a kombi változat.

Remekül áll az égszínkék metálfény és a hosszú tetővonal a Volkswagen ID.7-esnek.

Még mindig olyannak látom az elejét, mintha egy letaposott Adidas Superstar volna, de nagyon sokat javít az autó arányain az elnyújtott tető és a hangsúlyos ezüst ablakkeret, mely vastagon folyik át az utolsó tetőoszlopra. Az ID.7 Toureren mintha a lemezek élei is szebben hullámzanának, pedig a tetővonalon kívül mindene pontosan ugyanott van, mint az limuzin változaton, még a méretei is megegyeznek. Közel 5 méteren nyújtózkodik a Volkswagen első elektromos kombija, melynek tengelytávja alulról karcolja a 3 métert. Akármeddig nézem, nem jövök rá, hol lehet benne az igazi trükk. Több mint 1,5 méter magas az ID.7 Tourer, mégsem tűnnek rajta olyan aránytalanul nagynak a lemezfelületek, mint a sima ID.7-esen.

Elöl fénycsík köti össze a LED-es fényszórókat, hátul pedig látványosan borul pirosba a lámpa, de nem marad lumenek nélkül a Volkswagen logója sem. A kilincsei a karosszériába simulnak, alul pedig teljes hosszában lakkfekete sáv karcsúsítja az autót, ami messze csinosabb a szintén MEB platformra épülő ID.4 szabadidő-autónál. Csak a hatalmas felnik mögül éktelenkedő hátsó dobfékek rondítanak bele komolytalanságukkal a harmonikus összképbe.

Kétféle lítiumion akkumulátor kerülhet az ID.7 Tourerbe, melyek közül a nettó 77 kWh kapacitásúval 600 kilométert megy egy feltöltéssel a nettó 86 kWh-s pedig 685 kilométert ígér két töltés között. A nagyobbik akkumulátor akár 200 kW-tal is tölthető (a kisebbik maximuma 175 kW), így kevesebb mint 30 perc alatt töltődik 10-ről 80 százalékra. A hátsó kerekeket az új fejlesztésű APP550-es villanymotor hajtja, mely 286 lóerős és 550 Nm nyomatéka van.

Abban az értelemben hagyományos kombi, hogy elöl nincs tárolóhely, de a csomagtartója hatalmas.

Amikor egy villanyautó igazán átgondolt, akkor szokás helyet szorítani az egykori motorháztető alatt a töltőkábeleknek és egyéb tartozékoknak, hogy ne a szépen kárpitozott csomagtérbe, a bőröndök és a táskák mellé érkezzenek a koszos töltőkábelek, de ilyesmi nincsen az ID.7 Tourerben sem. Ennek ellenére valóban praktikusabb a szintén nagy csomagterű limuzinnál. A kombi változatba alapesetben 545 liternyi holmit lehet pakolni, a hátsó ülések támláját előrébb döntve 605 literesre nő a hasznos tér. Kétszemélyes utastérrel pedig akár 1714 liternyi raktérbe lehet pakolni a lapra szerelt bútorokat vagy mosógépet, hasonlóan nagy cuccokat. A jelenlegi Passat ennél minden tekintetben többet tud, ami egyszerre kérdőjelezi meg az elektromos hajtás helytakarékosságát és a mérnökök kreativitását.

Teljesen más minőségi szintet üt meg az ID.7-es utastere, mint a kisebb modellek, ez érezhetően az elektromos kínálat teteje. A műanyagok jóval kellemesebb tapintásúak és a kárpitozás is kifejezetten igényes, különösen a világos bőrbe varrt ülések és a hatalmas panoráma üvegtető éreztetik nagyobbnak a valóban végtelenül tágas belteret. Elektromosan állítható és memóriás első üléseiben masszázs is lehet, de hosszú távon a gerincbarát kialakítás az igazi jóságuk. Töltés közben különböző programok teremtenek nyugodt vagy épp pezsgőbb hangulatot.

Elektromotorok mozgatják a szellőző rostélyokat, a kormányon érintőgombok vannak (remélhetőleg csak a modellfrissítésig) és mesterséges intelligencia segíti a virtuális fedélzeti asszisztenst (IDA). A kormány mögötti apró kijelzőn csak a legfontosabb adatok jelennek meg, sokkal markánsabb a nagy felületen vetítő head-up display és a központi érintőképernyő. Ezekből és a tengernyi vezetéstámogató asszisztensből látszik igazán, hogy az ID.7 Tourer egy egészen új kor kombija.

Ez is érdekelhet:

Ötvenedik születésnapjára megújult a Volkswagen Golf, hogy minden eddiginél jobb legyen

A Volkswagen dobta a háromhengeres motort, az új Golf plug-in hibridje viszont erősebb lett, és többet megy egy feltöltéssel.

Megvillantotta elektromos kombiját a Volkswagen

Praktikus kombi, tágas utastér és 700 kilométeres hatótáv. Ez mind elég jól hangzik.

Nagyobb hatótávú hibridként jön az új Volkswagen Tiguan

Áramvonalasabb, tágasabb és hatékonyabb lett a Tiguan harmadik generációja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában