Már a célegyenesben volt az első Touareg bemutatója, amikor a Volkswagen egy szabadidő-terepjáró tanulmányát leplezte le a detroiti autószalonon. A motorja elég ütős, és tele volt érdekes ötletekkel a Magellan.
Régen készen állt a bemutatójára a Touareg első generációja 2002-ben, amikor a Volkswagen egy szabadidő-terepjáró tanulmányát leplezte le a detroiti autószalonon. Meglepő lépés, hiszen akkor már nem számíthattak a közönség visszajelzésére, az addigra elkészült, és sorozatgyártásba szánt Touaregen ugyanis aligha tudtak volna érdemben változtatni.
A nagy portugál utazóról elkeresztelt Magellan ugyanis teljesen más dizájnt kapott, mint a gyártásba kerülő Touareg.
A gyártója szerint az egyterűk és a terepjárók keverékének szánták, 19 colos kerekeivel és nagy hasmagasságával rettenthetetlennek tűnik, miközben hatüléses utastere olyan praktikus, mint a családi kisbuszoké.
Csúcsmodellhez illő technikát kapott a Magellan, hiszen a W8-as motorja a korabeli Passatból került bele,
275 lóerős teljesítménye soknak számított akkoriban. Nem maradt el természetesen az összkerékmeghajtás, a változtatható hasmagasságról és a páratlan kényelemről pedig a légrugós felfüggesztés gondoskodott.
Sok érdekes ötlet volt a Magellanban, például a kormánykerékre kivehető GPS-t erősítettek,
ami nagy dobásnak számított akkoriban. A tetődoboz érdekessége, hogy megfordítva kis csónakként használható, és a Volkswagen egy utánfutót is tervezett az autóhoz, amiből sátrat lehet előcsomagolni. Bejött volna inkább a Touareg helyett?
Ez is érdekelhet: