Már a célegyenesben volt az első Touareg bemutatója, amikor a Volkswagen egy szabadidő-terepjáró tanulmányát leplezte le a detroiti autószalonon. A motorja elég ütős, és tele volt érdekes ötletekkel a Magellan.

Régen készen állt a bemutatójára a Touareg első generációja 2002-ben, amikor a Volkswagen egy szabadidő-terepjáró tanulmányát leplezte le a detroiti autószalonon. Meglepő lépés, hiszen akkor már nem számíthattak a közönség visszajelzésére, az addigra elkészült, és sorozatgyártásba szánt Touaregen ugyanis aligha tudtak volna érdemben változtatni.

A nagy portugál utazóról elkeresztelt Magellan ugyanis teljesen más dizájnt kapott, mint a gyártásba kerülő Touareg.

A gyártója szerint az egyterűk és a terepjárók keverékének szánták, 19 colos kerekeivel és nagy hasmagasságával rettenthetetlennek tűnik, miközben hatüléses utastere olyan praktikus, mint a családi kisbuszoké.

Csúcsmodellhez illő technikát kapott a Magellan, hiszen a W8-as motorja a korabeli Passatból került bele,

275 lóerős teljesítménye soknak számított akkoriban. Nem maradt el természetesen az összkerékmeghajtás, a változtatható hasmagasságról és a páratlan kényelemről pedig a légrugós felfüggesztés gondoskodott.

Sok érdekes ötlet volt a Magellanban, például a kormánykerékre kivehető GPS-t erősítettek,

ami nagy dobásnak számított akkoriban. A tetődoboz érdekessége, hogy megfordítva kis csónakként használható, és a Volkswagen egy utánfutót is tervezett az autóhoz, amiből sátrat lehet előcsomagolni. Bejött volna inkább a Touareg helyett?

Mai szemmel nézve talán nem baj, hogy a Touareg került gyártásba a Magellan helyett 2002-ben

Ez is érdekelhet:

Világító emblémával jön a megújult Volkswagen Touareg

Csúcsmodellhez illő megújuláson esik át a Volkswagen szabadidő-terepjárója.

A roadster, amit gyártásba kellett volna adnia a Volkswagennek

2009 óta hiába vártuk a Mazda MX-5 német ellenfelét.

Ma is lenyűgöző a Volkswagen tizenkét hengeres szupersportautója

A Giugiaro által tervezett karosszéria nem vált valóra, de a rekordot döntő W12-es motorja végül gyártásba került.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában