25 év után visszatér a hátsókerék-hajtás a Volvóhoz a belépőmodellek alapverzióinál. A frissített XC40 és C40-es szabadidő-autóknál bukkant fel újra, melyhez már nem kellett hosszában álló motor, sem kardántengely, egyszerűen csak hátra pakolták a villanymotort.
Házon belül fejlesztették azt a 175 kW teljesítményű, állandó mágneses villanymotort, mely a korábbi elsőkerék-hajtású változatban lévő 170 kW-ost váltja a frissített Volvo XC40 és C40 modellekben. Ez a váltás nemcsak halványan idézi meg a régi Volvókat, hanem jobb vezethetőséget is ígér.
Javítottak a 69 kWh kapacitású akkumulátorcsomag hűtésén, ezért 35 kilométerrel nőtt a hatótávja, így akár 460 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel.
Hajszálnyival kedvezőbb a lecsapott tetővonalú C40 Recharge formája, ezért annak hatótávja 438-ról 476 kilométerre javult. 10-ről 80 százalékra körülbelül 34 perc alatt töltődik fel a 130 kW-os egyenáramú töltővel.
Nagyobb teljesítményt és nagyobb hatótávot is tud az opciós 82 kWh-s aksicsomaggal szerelt Volvo XC40 és C40, amihez már nem a 235 lóerős, hanem a közel 250 lóerős villanymotor kerül a hátsó tengelyre. Ennek hatótávja a karosszériaformától függően 515 vagy 533 kilométer, és 200 kW-os DC töltővel nagyjából 28 perc alatt töltődik 10-ről 80 százalékra.
Összkerekes változataiba hátul 183 kW-os állandó mágneses villanymotor, hátul pedig 117 kW-os aszinkron kerül, ebben a formában az XC40 Recharge Twin Motor AWD hatótávja 500 kilométerre nő. Ezeket a számokat azonban a WLTP norma szerinti mérés adta ki, így a valóság okozhat meglepetéseket. A gyors töltés és a hátsókerék-hajtás viszont egyértelműen jó irányba mutat.
Ez is érdekelhet: