Újabb kínai elektromos autót mutattak be, ez azonban azért lehet érdekes számunkra, mert a magyarországi piacon is tervezik a forgalmazását.
A kínai autóipari óriás Dongfeng modelljei hamarosan belépnek a magyarországi piacra, már megalakult az importőr, az első példányok próbarendszámmal róják a hazai utakat.
A kínálatban olyan elektromos szabadidő-autókat találunk majd, mint a Seres 3, és most egy ennél is izgalmasabb típus érkezését jelentették be.
A kompakt méretű modellek után a Voyah Free egyenesen a legnagyobb prémiumautók ellen száll versenybe.
4,9 méteres hosszával és 1,95 méteres szélességével akkora, mint egy Audi Q7 vagy BMW X5, pontosabban érdemes inkább az Audi e-tronhoz vagy BMW iX-hez hasonlítani, hiszen egy teljesen elektromos hajtású SUV-ről van szó.
A Voyah Free két elektromotorja összesen 680 lóerős teljesítményre és 1000 Nm nyomatékra képes,
ezzel a tisztán elektromos hajtású SUV már 4,6 másodperc alatt eléri a százas tempót, a végsebességét csak 200 km/óránál korlátozzák. A hatótávja egy feltöltéssel 500 kilométer, bár ez még a kevésbé reális NEDC mérés szerinti adat.
A képek alapján a Voyah Free a dizájnjával és a felszereltségével is az európai prémium konkurensek mellé állítható.
A műszerfal teljes szélességét képernyők foglalják el, az első ülések szellőztethetők és masszázsfunkciósak, a felszereltség része a négyzónás klíma és a légrugózás, de éjjellátó rendszer fejlett vezetéstámogatók is elérhetők.
Kínában a Voyah Free nemcsak teljesen elektromos, hanem hatótávnövelő motorral szerelt változatban is készül,
ennél egy 1,5 literes, turbós benzinmotor tölti az akkumulátort. Az itthoni ára még nem ismert, de a kínai kereskedésekben 42 ezer eurónak megfelelő összegért lehet az Audi e-tron és BMW iX riválisához jutni.