Két táplálkozási tanácsadó megpróbálta a lehetetlent, vagyis grammra pontosan megmondani, miből mennyit lehet fogyasztani a nap utolsó étkezésére, ha a célod az, hogy megszabadulj a plusz kilóktól, amiért gondosan megdolgoztál az elmúlt időszakban.

Igazából azért nehéz megmondani, milyen a tökéletes vacsora úgy általánosságban, mert ez egyénfüggő, vagyis egész sok tényező befolyásolja, olyanok, mint például a napközbeni étkezéseid, a sportolási szokásaid és az egészségi állapotod, meg még egy csomó minden.

Stephanie Clarke és Willow Jarosh táplálkozási szakértő azonban előállt egy szerintük sikeres diétás esti étrenddel, ami úgy nézne ki, hogy a nap utolsó étkezése során

  • ∼50-70 gramm szénhidrátot (pl.: zabpehely, barna rizs, teljes kiőrlésű pékáruk)
  • ∼25-30 gramm fehérjét (pl.: csirkemell, pulykamell, tengeri hal, tofu)
  • ∼15-20 gramm zsírt (pl.: kókuszzsír, szőlőmagolaj)
  • ∼8 gramm rostot (pl.: zöldség, gyümölcs – persze nem mindegy, hogy mit)
  • ∼4-7 gramm (hozzáadott) cukrot kellene fogyasztanod.

És hogy pontosan mikor kellene vacsoráznod?

Joseph Murray gasztroenterológus szerint utoljára a lefekvés előtt három órával érdemes enni, ugyanis kábé ennyi idő alatt tudja a gyomor lebontani az ételeket. Persze ez is nagy általánosságban igaz, hiszen ezt is több tényező befolyásolhatja, például az, szoktál-e edzeni este a vacsora és a lefekvés előtt, és hogy milyen jellegű testmozgást végzel.

Látod? Nem olyan egyszerű ez az egész, nem véletlenül épül ezekre komplett tudomány.

Ezeket pedig kifejezetten kerülnöd kellene vacsorára, még akkor is, ha nem fogyásról van szó, hanem szimplán csak nyugodtan szeretnél aludni:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon