Mike Tyson táplálkozásban is megelőzte a korát, amikor a csúcson volt
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Ha minden igaz, május végén összejön a visszatérő Mike Tysonnak egy Evander Holyfield ellen meccs is, ami egy kiváló apropó, hogy átvegyük, mitől volt ilyen jó kondiban a prime Tyson.

Minden idők legfiatalabb nehézsúlyú bokszvilágbajnoka 2020 végén bemutatómeccset bokszolt a korábbi négy súlycsoportos világbajnok Roy Jones Jr. ellen, azzal tért vissza a ringbe. Tysonról a legkevésbé azt tudjuk elképzelni, hogy profi módon edzett és táplálkozott, kivételesen tehetséges, ez repíthette a csúcsra.

Iron Mike a nőkre és a drogra esküdött, legalábbis hozzánk leginkább ez jutott el, pedig elképesztő volt a munkamorálja is, valamint fiatalkori edzője, az 1985-ben elhunyt Cus D'Amato felügyeletével teljesen profi volt a táplálkozása is. Persze nem Tyson lenne Tyson, ha nem csalt volna, még a kőkemény D'Amato sem merte kirángatni a kezéből nagy kedvencét, a Cap’n Crunch nevű gabonapelyhet.

Az viszont egyértelmű, hogy D’Amato és Mike Tyson megelőzték a korukat edzésmódszerben és étrendben is. Általánosságban elmondható, hogy a legendás bunyós ragaszkodott az olyan élelmiszerekhez, amelyeket ma a legtöbb egészségügyi szakértő ajánl.

Íme egy példa egy átlagos Mike Tyson-napra, különféle források alapján:

Reggeli

Tyson cseppet sem félt szénhidráttal indítani a napot, eleve azt vallotta, hogy ez a legfontosabb étkezés. Összetett, alacsony glikémiás indexszel rendelkező szénhidrátforrással jutott energiához.

  • Zabpehely – nem hagyományos finom lisztből állt, hanem egyfajta durumból, valamint hántolt zabszemekből készült. Utóbbi összetett szénhidrát, ami kiválóan illeszkedett Tyson napindításába.
  • Tej – tápanyagban, kalciumban és D-vitaminban gazdag.
  • Vitaminok, étrendkiegészítők – például magnéziumot és halolaj kapszulát szedett.

Ebéd

  • Itt azért nem találták fel a meleg vizet, a magas fehérjetartalom volt az irányelv.
  • Csirkemell – magas fehérje-, alacsony zsír- és szénhidráttartalmú hús az izomépítéshez.
  • Rizs – nem szénhidrátforrás a rizs, különösen a barna rizs, ami teljes kiőrlésű gabonával van tele.
  • Narancslé – C-vitaminnal és természetes cukrokkal a narancslé remek módszer a kalóriabevitel növelésére, és közben még egészséges energiát is ad. És finom is.

Vacsora

  • Steak – egy Tysontól ez el is várható, igazi maszkulin kaja. Ami nem mellesleg tele van vassal, B6-vitaminnal és egészséges zsírokkal. A vörös hús az étrend egyik alapeleme volt, ez Iron Mike testalkatának alapvető eleme és alakítója. Az is fontos volt este már, hogy a vörös hús alig vagy egyáltalán nem tartalmaz szénhidrátot.
  • Tészta – nem úgy a tészta, viszont azt üzenik: felejtsd el, amit olvastál, a tészta nem mindig rossz! Mondjuk leginkább akkor, ha bunyózol. Tartós energiát ad.
  • Narancslé – Tényleg szereti.
  • Snackek – 6 banánnal kevert fehérjeturmix. A fehérje elősegíti az izomnövekedést és regenerálódást, míg a banán természetes cukrokban és káliumban gazdag.

Csalások

  • Fagylalt – tejben gazdag, így bár tömve van cukorral, masszív kalciumlöket is.
  • Cap’n Crunch gabona – leginkább finom, de nem kimondottan tápláló.

Tyson napi 4000 kalóriát vitt be, amikor meccsekre készült. Mint láthatjuk, rengeteg fehérjét, valamint gyümölcsöt és zöldséget fogyasztott. Mindezek mellé plusz vitaminokat is bevitt. Profibb volt, mint sejtettük.

Ez is érdekelhet:

(Fotó: Getty Images)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.