
Múltbéli versenyautókból merített ihletet, de a szélcsatorna rajzolta a Filante Record koncepciót, mely izgalmas formában mutatja meg, hogy mire képes a Renault elektromos hajtása.
Szivar alakú karosszériája és burkolt sárvédői azokat az együléses versenyautókat idézik, amikkel sebességrekordokat döntött meg a Renault a híres Bonneville sós síkságon. Ez pedig nem véletlen, mert a Filante Record 2025 éppen azért készült, hogy a benzinvérűeknek is bebizonyítsa, mennyire klassz gépeket hajthat villanymotor.
87 kWh kapacitású akkumulátora önmagában 600 kilogramm, de a Filante Record súlya ezzel együtt sem éri el az 1 tonnát.
2025-re egy pillanatig nem számít meghökkentőnek egy kéttonnás autó, hiszen egy összkerékhajtású 3-as BMW alatt is simán mutathat közel ennyit a mérleg, a villanyautók között pedig szinte pehelysúlyúnak számít egy olyan 1,4 tonna körüli autó, mint a Renault 5 E-Tech. Nagyon sokat segít a Filante Record súlyán, hogy kizárólag egy embernek kell elférnie benne, kényelmi felszerelések pedig nincsenek benne, hiszen egy célszerszám.
Futurisztikus és retró karosszériája 5,12 méter hosszú, de csak 1,19 méter magas. Rengeteg megoldást hoztak át a repülésből, valamint több alkatrésze is 3D nyomtatással készült, hogy mindenhol csak annyi anyag legyen benne, amennyi kell. Alumíniumból, szénszálerősítésű műanyagból és acélötvözetből készült az autó váza, mert így lesz könnyű és merev.
Fényviszonyok függvényében kékes vagy lilás színű a Filante Record, mellyel a régi sebességrekorder autók modern átirata, hiszen akkoriban még nem a szponzorok határozták meg az autók megjelenését, hanem a nemzet. A franciák versenyszíne pedig hagyományosan a kék. Ezért feszítenek kékben a régi Bugatti versenyautók is, ezért zöldek a Bentley-k és pirosak a Ferrarik.
Minden gramm számít, ezért a Renault Filante Record 2025 kabinjában mindennél fontosabb a funkcionalitás.
Még a karbon kagylóülés is túlzás lett volna, ezért a pilóta egy könnyű vázra kifeszített vásznon ül, körülötte pedig olyan kabin van, mely alapján simán sci-fi filmekbe illő vadászgép is lehetne, nem pedig elektromos rekordautó. Minden kezelőszerv a kormányon van, ahogyan a legfontosabb információk is a kormány közepén jelennek meg. Nincs fizikai kapcsolat a kormányzásban (steer-by-wire) és a fékrendszerben (brake-by-wire) sem.
1925-ben vetették be először a 40 CV des Records-ot, mely aztán több rekordot is hozott a Renault-nak. 9,0 literes, hathengeres motorral szerelt, zárt karosszériás változatával 4167,578 kilométert tettek meg 173,649 km/órás átlagsebességgel a Montlhéry-ben rendezett 24 órás versenyen.
1954-ben a francia Turbomeca repülőgépgyártó javaslata alapján készült el a szélcsatornában csiszolt, gázturbinás Étoile Filante, mellyel 307 km/órás sebességgel száguldottak Bonneville-ben. Innen kapta nevét a Filante Record is, amivel hamarosan újra nagyot villantanak a franciák.
Ez is érdekelhet: