A pittsburgh-i Carnegie Museum of Natural History egyik leglátványosabb kiállítási tárgya az Arab hírnök oroszlántámadás alatt című dioráma, amit egy Edouard Verreaux nevű francia művész alkotott 1867-ben.

Megmutatjuk kicsit távolabbról is, és arra kérünk, szívd magadba a látványt, mert miután elmeséltük, mi történt a dioráma tavalyi restaurációja során, már teljesen más szemmel fogsz nézni erre a tárgyra.

Szóval 150 év után időszerűvé vált a restauráció, melynek első lépése ugyebár a minél teljesebb állapotfelmérés. A felújítással megbízott szakemberek végignézték tehát CT segítségével az egész tárgyat, aztán egy kicsit meglepődtek, amikor az arab hírnök fejéből egy igazi, preparált emberi koponya nézett vissza rájuk. Kiderült, hogy azért volt annyira élethű a bábu arca, mert a jó Verreaux egy valódi koponyára kanyarintotta fel az arcvonásokat.

Verreaux-ék egyébként ilyen tekintetben egy igazán notórius família volt, hiszen Edouard az 1830-as évek elején Jules nevű testvérével együtt fogták magukat, aztán kipreparáltak egy egész emberi holttestet, amit ismeretlenek Botswanából loptak el és szállítottak Európába. A kitömött férfit egy spanyol múzeumban volt kiállítotva egészen 1997-ig, amikor végre valaki feltette a kérdést; gyerekek, ez mennyire etikus szerintetek?

A szerencsétlenül járt férfi földi maradványait végül '97-ben hazaszállították Botswanába, majd elhantolták úgy, ahogy illik. Az arab futár fejében talált koponyával sajnos ugyanezt már nem tudják megjátszani, ugyanis 150 év után nagyjából lehetetlen megmondani honan is származik a maradvány.

A múzeum szóvivője mindenestre közölte, hogy mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a koponya visszakerüljön a származási helyére, bár erre már szerinte sincs túl sok esély.

(via)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon