Avagy nem fogod elhinni, mit talált ki megint Mark Zuckerberg. Mondjuk ezt mintha már hallottuk volna néhányszor.

A közösségi oldal kattintásvadászat elleni keresztes hadjárata ugyanis elég régi hagyományokra tekint vissza: a dolog még 2013-ban kezdődött, amikor a kattintásvadász oldalak mintapéldánya, az Upworthy néhány egészen izgalmas fogással úgy hajtotta igába a Facebookot, hogy az csak nyekkent, és hatalmas olvasottságra tettek szert

miközben egy fillért sem fizettek a Facebooknak.

Mark Zuckerberg azóta is rendületlenül hozza az újabb és újabb ötleteket, hogyan lehetne a lehetetlen helyzetet megszüntetni, úgy tűnik, mindeddig sikertelenül. Pedig a legutóbbi ötlet nem is tűnt rossznak: ha az olvasó egy cikkről túl gyorsan visszatér a Facebookra, akkor a cikk valószínűleg nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és ennek megfelelően a közösségi oldal algoritmusa lejjebb sorolta a Hírfolyamban.

A Facebook legújabb próbálkozása egészen más úton indul el: az olyan kifejezéseket fogják figyeli (nyilván szintén egy algoritmus segítségével), amelyek csak a clickbait címekre jellemzőek, míg a "normális", vagyis tájékoztató jellegű címekre nem. Ez alapján ha egy címben szerepel a "nem", a "hiszed", meg az "el" (vagyis inkább ezek angol megfelelői), akkor mostantól valószínűleg nem számíthat túl sok sikerre a Facebookon, ráadásul a közösségi oldal a rendszeresen kattintásvadász címeket közlő oldalakat kollektívan is bünteti, és az összes általuk megosztott tartalmat lejjebb sorolja.

Mi igazából már nem nagyon hisszük el, hogy éppen ez lesz az a módszer, amivel a Facebook tényleg áttörést fog elérni, de persze az objektív és szakmailag elfogulatlan újságírás jegyében nagyon drukkolunk nekik, hogy sikerüljön.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Mondunk egy fővárost, melyik folyó folyik keresztül rajta?

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés