Jól jártak volna vele, hiszen a szóban forgó cég, az elektromos autóiról ismert Tesla Motors ma csaknem tizenháromszor annyit ér, mint 2013-ban, és már az Apple is szemet vetett rá.

Mai fejjel már elég nehéz megérteni, hogy miért akarta volna Elon Musk bárkinek is eladni a sikeres vállalatot, de 2013 elején, a Model S berobbanása előtt a Tesla annyira rossz anyagi helyzetben volt, hogy lényegében a csőd szélén táncoltak. Musk a szorult helyzetben régi barátjához fordult segítségért, akit történetesen úgy hívnak, hogy Larry Page.

Meg még úgy is hívják, hogy a Google vezérigazgatója.

Musk felajánlotta Page-nek, hogy megveheti a Teslát, cserébe pedig annyit kért, hogy szerződésben garantálják, hogy legalább nyolc évig, vagy a harmadik generációs elektromos autó (tehát a Model S és Model X után érkező Model 3) kifejlesztéséig ő marad a cég elnöke.

Larry Page simán belement, hogy 6+5 milliárd dollárért felvásárolja a Teslát (amiből hatmilliárd volt a cég ára, ötmilliárd pedig fejlesztésekre ment volna), és a két vállalat ügyvédei már javában készítették elő a felvásárlást, amikor a Model S szekere egyszer csak meglódult, a Tesla pedig néhány hét alatt akkora bevételhez jutott, hogy vissza tudták fizetni az adósságaikat.

Elon Musk természetesen azonnal visszakozott az üzlettől, és jól tette: a Tesla ma szakértők szerint nagyjából 75 milliárd dollárt érhet, Norvégiában a Model S a legnépszerűbb autó, az USA-ban pedig a második legfelkapottabb luxusautó-típus a Mercedes S osztály mögött, megelőzve a BMW-t, a Lexust és az Audit is.

Good job, Elon!

(Fotó: AFP)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában