A négy sugárhajtóműves elegáns, szép vonalvezetésű, klasszikus felépítésű, nyilazott szárnyú DC–8-as és konkurense megreformálta Amerika, majd a világ légi forgalmát.

A piaci igények növekedésére mindkét nagy gyártó reagált: a Boeing a 707-est fejlesztette, a Douglas pedig a DC–8-ason dolgozott. A két program fej-fej mellett haladt, a légitársaságok pedig alig várták az új jetek érkezését a hatvanas években.

Hogyan tudott a DC–8-as akár kétszázhatvan utast szállítani? Meddig tudták nyújtani a törzset a nagyobb befogadóképesség érdekében? Egy ikonikus ceruzagép története.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
16% Naná, és nagyon keményen.
35% Igen, de menedzselhető.
49% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés