Legalábbis egy spanyol tervező, Oscar Viñals szerint, aki HSP Magnavem néven tervezett egy egészen elképesztő repülőt.

A "nagy madár" a trendeknek megfelelően hibrid hajtású lenne, és egyszerre akár ötszáz embert is képes lenne repíteni a hangsebesség másfélszeresével.

És hogy miért kell rá még legalább egy évtizedet várni? Nos, a Magnavem koncepciója a kompakt fúziós reaktor köré épül, ez üzemeltetné a hajtóműveket, a gép elektronikáját és a szén-dioxid-szűrő rendszert is, aminek köszönhetően a repülőgép ökológiai lábnyoma kisebb lenne, mint egy óvodásé.

A probléma, hogy ebbe a tervbe még a világ egyik legnagyobb haditechnikai vállalatának, a Lockheed Martinnak is beletört a bicskája: a cég 2014-ben jelentette be, hogy kompakt fúziós reaktort fejlesztenek, azonban a projektet végül leállították, mivel az elkészült reaktor mérete nagyjából a százszorosa volt a tervezettnek, és kétezer tonnát nyomott.

A Magnavem tervezője szerint viszont ezek az akadályok az új technológiáknak köszönhetően hamarosan elhárulnak, utat nyitva a mainál sokkal fejlettebb és hatékonyabb repülőgépeknek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ez volt az első fotó a csernobili atomkatasztrófáról

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés