Életbe lépett a nyári menetrend, egyre több járatot indítanak a légitársaságok. A repterek mellett a légiforgalmi irányítás is készül a megnövekedett forgalomra.

Milyen új intézkedésekkel növeli a hazai légtér kapacitását a Hungarocontrol? Hogyan működik a gyakorlatban az európai szintű áramlásszervezés? Mikor kell korlátozni egy-egy légtér áteresztőképességét? Milyen hatással lehetnek a menetrendre a heves nyári zivatarok? Hogyan nyitják és zárják az egyes szektorokat a légiforgalmi irányítók? Mi minden történik az irányítás kulisszái mögött, amikor mi, utasok a nyaralóhelyre tartó gép fedélzetén a felszállásra várunk? Mindez kiderül a Légiközlekedési Kulturális Központ videójából.

(A nyitókép illusztráció, fotó: Budapest Airport)

Ez is érdekelhet:

Rossz helyre, de jól építették meg az ország egykori kapuját, a budaörsi repülőteret

Kis pénzből, gyorsan építették, mégis korszerűnek számított és építészeti minőséget is képviselt Budapest rövid életű nemzetközi repülőtere.

A Gellért Szállónál, a Dunán kezdődött a magyar kereskedelmi repülés száz évvel ezelőtt

Az elsők között alakultak meg a magyar légitársaságok – érdemes felidézni, hogyan alakult a következő egy évszázad a magyar repüléstörténetben.

Ferihegy utolsó súlyos baleseténél a Malév gépe átstartolt volna, aztán nem, aztán mégis, aztán földbe csapódott

A Malév két Il–18-asa próbált meg leszállni 1975 januárjában Budapest éppen ködös nemzetközi repülőterén. Egyiknek sem sikerült.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Kapu Tibor mikrobiomja is segítheti a jövő Mars-expedícióit

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés