Repülés előtt számolni kell – ami nem mindig sikerül.

Üzemanyag, cargo, poggyászok és utaslétszám. Ebből áll össze, hogy milyen súllyal fog felszállni egy adott járat. Nem mindegy, hogy hány férfi, nő és gyermek foglal helyet a fedélzeten, és milyen tolóerővel indul meg a repülőgép a pályán. De hogyan kalkulálnak a légitársaságok az utasok súlyával, ha nem mérik meg őket? Hogyan lett nyolc tonnával nehezebb az a repülőgép, amely 1985-ben nem tudott elemelkedni a ganderi pályáról? Mindez kiderül a Légiközlekedési Kulturális Központ videójából.

Ez is érdekelhet:

Elnézést, rossz repülőtéren landoltunk!

Ilyen is előfordul, és nem csak a filmekben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Misztikus fényoszlopok jelentek meg Borsod felett

A NASA ismét egy magyar asztrofotós munkáját választotta a nap csillagászati képének

Brutális, mennyi pénzt költött el Elon Musk, hogy Donald Trump lehessen az elnök

További cikkeink a témában
Így ápold a bőröd, hogy a téli hónapokban is jól nézz ki
Hirdetés