A Lexus IS előző generációja nem aratott elsöprő sikert, a japán gyár a dizájn újragondolásával próbálja helyzetbe hozni belépő szintű autóját a német márkákkal szemben.

A formatervezők munkája leginkább az autó orrán és hátulján nyilvánvaló, ami teljesen átalakult a 2006-os második generációs IS-hez képest. A többi modellhez hasonlóan a belépőmodell is homokóra alakú, jelentősen megnyújtott hűtőrácsot kapott, ami viszont az ES-en, GS-en és LS-en látott megoldással ellentétben teljesen tagolatlan. Hasonlót nemrég a Toyota csak japán piacra szánt luxusautóján, a Crown Athlete-en láttunk, de ott valahogy jobban működött a homokóra helyett korona alakú, egybefüggő hűtőrács. További változás az autó elején, hogy a légbeömlők a trendeknek megfelelően sportosan megnőttek, és a fényszórókat is újratervezték. A hátsó fertályon a legkomolyabb változás a furcsán elnyújtott hátsó lámpa, vonala az autó oldalán is folytatódik.

Az új IS erősen emlékeztet a Párizsi Autókiállításon bemutatott LF–CC tanulmányautóra, de a Lexusnál talán jobban jártak volna, ha a Mercedes–Benz SCS/CLA-hoz hasonlóan a végső változatból kihagyják a meredekebb megoldásokat. Persze ha a cél csak az volt, hogy a Lexus markánsan különbözzön a C-Mercitől, a 3-as BMW-től és az Audi A4-estől, ezt kétségkívül sikerült elérni.

Az IS-ben újdonságként jelenik meg az érintésérzékeny középkonzol, és az autó hosszának és szélességének megnövelésével a gyártó ígérete szerint ez lesz a legnagyobb utastérrel rendelkező autó a kategóriában. A motorkínálatról egyelőre nem sokat lehet tudni, de állítólag 2,2 literes dízelmotorok nem lesznek. A Lexus IS-t hivatalosan január 15-én, a Detroiti Autókiállításon mutatják be.

Tovább:
Csoportképen virít az új E63 AMG Merci
Japán valaha volt legjobb sportkocsijai – STI, NSX, GT–R és a többiek
Az Autórovat legfrissebb hírei

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon