Valójában az Aston Martin már belépett a Forma–1-be, ugyanis 2018-tól a Red Bull névadó szponzora lesz. A brit autógyár azonban nagyobb szerepvállaláson is gondolkozik, de egy valami biztos, a 2021-es szezon, azaz az új motorszabályok előtt nem lép elő motorszállítóvá. És még azután sem biztos, hogy a száguldó cirkusz része lesz.
A Liberty Media az új (motor)szabályokat a mezőny kiegyensúlyozottabbá tétele miatt alkotta olyanná, amilyenné. Ez persze számos csapatnak nem tetszik, a Ferrari után a Mercedes is bedobta a kiszállás lehetőségét.
Az új tulaj reméli, a reformok majd más motorgyártókat és autógyárakat bevonzanak a sportágba. Többek között az Aston Martin is élénken érdeklődik az F1 iránt, egyelőre csak mint a Red Bull szponzoraként van jelen, ám a csapat motorszállítójává is vállhat, ehhez viszont egy fontos tényezőnek teljesülnie kell:
„Lényegében annyi alkatrészt és alkotóelemet kellene egységesíteni, amennyit csak lehetne az energiaforrás azon a területein, amik nem igazán befolyásolják a versenyzést.”
Lefordítva az Aston Martin ügyvezetőjének, Andy Palmer szavait:
A lehető legegyszerűbb motort szeretnék.
A jelenlegi energiaforrás fejlesztési és üzemeltetési költsége is hatalmas.
(Fotó: redbullracing.com)