Kínából nem feltétlenül villámgyors szupersportautóra számítanál, pedig a GAC merész tervekkel állt elő, a több mint ezer lóerős, elektromos hajtású Hyper SSR-rel.
A neve talán nem ismerős, de a legnagyobb kínai autógyártók közé tartozik az ötvenes években alapított Guangzhou Automobile Group, amely 2021-ben több mint kétmillió autót adott el, és olyan neves márkák partnere, mint a Honda, a Mitsubishi és a Toyota. A GAC számtalan márkája közül a legújabb az Aion, amit a fiatalos stílusú, elektromos hajtású modellekhez hoztak létre.
A kínai piacon elmaradhatatlan szedán és szabadidő-autó mellett az Aion most előállt az eddigi legnagyobb dobásával: egy elektromos hajtású szupersportkocsival. Nem mondjuk, hogy minden kínai autó másolat lenne, de
szemből nézve egy kicsit mintha tényleg a Ferrari 458 Italia ihlette volna a szárnyas ajtós karosszéria alkotóját.
A 4,54 méter hosszú Hyper SSR érdekessége, hogy mind a négy kerekéhez jutott egy elektromotor.
A kombinált teljesítménye 1125 lóerő, amivel elviekben 1,9 másodperc alatt gyorsulna százra.
Ha sikerül gyártásba adni az Aion újdonságát, akkor olyan elektromos szuperautók riválisa lenne, mint a Lotus Evija, a Pininfarina Battista és a Rimac Nevera.
Nem az Aion lenne az első kínai szupersportautó, a Nio már rekordot is döntött a sajátjával:
Ez is érdekelhet: