Újabb tanulmányautója nem egyszerűen a Hyundai jövőbe lőtt ígérete, hanem egy nagyon is konkrét modell előzetesének számít. A Nexo utódja lesz az Initium, amely határozottabb, karakteresebb formába csomagolja a tüzelőanyagcellás hajtást.
Initium, azaz latinul a kezdet nevét kapta a Hyundai új tanulmányautója, pedig a benne található technikának messze nem ez lesz a kezdete. A koncepcióautót ugyanis hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtással szerelték fel, és a sorozatgyártásba kerülő változata a jelenleg is kapható, eleve ehhez a hajtáshoz tervezett Nexo utódja lesz.
Régóta dolgozik a hidrogénüzemű autóján a Hyundai, egészen pontosan 27 éve,
és 2013-ban jelent meg a Tucson elődjének számító ix35-ből épített üzemanyagcellás autója, amiből tízezer példányt gyártottak. Az utódja a 2018-ban leleplezett Nexo lett, amit töltőállomások híján nálunk nem forgalmaznak, de már csaknem 40 ezer darabot eladtak belőle, főleg Koreában.
Jövőre pedig jön a Hyundai hidrogénautójának új generációja, ezt előlegezi meg az Initium Concept,
amit az idei Los Angeles-i autószalonon lepleznek le. Még csak a képeket mutatta meg róla a gyártó, de jól látszik, hogy a barátságos, de kissé jellegtelen formájú Nexo után élesebb vonalú, karakteresebb, terepjárósabb lesz az újdonság.
Míg a Nexo kerekeit 163 lóerős elektromotor hajtja, és egy feltöltéssel 665 kilométert megy el, addig az Initium szériaváltozatánál 204 lóerős teljesítményről és 650 kilométer körüli hatótávról beszélnek, a feltöltéshez továbbra is elég lesz egy pár perc egy hidrogénkúton. További újdonság, hogy V2L rendszerben áramforrásként is használható lesz az Initium akkumulátora.
Ez is érdekelhet: