Negyvenhét sávot ellenőriznek.
„Bár ne kellene kamerákat telepítenünk” – kezdte beszédét Kiss Ambrus, a Főpolgármesteri Hivatal főigazgatója a hétfői sajtótájékoztatón. De kell, mert 2030-ra ötven százalékkal akarják csökkenteni a halálos közlekedési balesetek számát, az ennek eléréséhez szükséges intézkedéssorozat része a sebességmérők szolgálatba állítása.
Az Árpád hídi és a nagykörúti tragédia után a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) kezdeményezte és finanszírozta az új traffipaxok telepítését, a rendőrség segített kiválasztani a helyszíneket, és integrálta az új radarokat a VÉDA-rendszerbe.
Élesben október 30-ától működik a 26 modern, hitelesített berendezés, összesen 47 sávot figyelnek. A próbaüzem már lezajlott, durva eredménnyel: bár a radarozás helyszínét közlekedési táblák és a Waze is jelzi,
egy hét alatt 38 790 gyorshajtást regisztráltak.
Fél év múlva áttekintik a tapasztalatokat, és várhatóan újabb kamerákat helyeznek ki. Nemcsak méréssel, hanem egyes útszakaszokon a sebességhatárokat is csökkenteni akarják.
Itt mérnek az új kamerák:
- Árpád híd, Népfürdő utcai lehajtó (mindkét irány)
- a Szentendrei úton a Raktár utcánál, valamint a Monostori útnál (mindkét irány)
- a Rákóczi híd budai, illetve pesti hídfőjénél
- a Petőfi híd budai lehajtójánál
- a Bécsi úton a Zay utcánál (mindkét irány)
- a Bajcsy-Zsilinszky úton az Alkotmány utcánál
- az Üllői úton a Vágóhíd utcánál, valamint a Határ útnál
- a Bocskai úton a Tass vezér utcánál
- a 6-os főút fővárosi szakaszán a Növény utcánál, a Duna utcánál (Savoya Park)
- a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton a KÖKI-nél (mindkét irányban)
- a Budaörsi úton a Rupphegyi útnál
- a Balatoni úton a Péterhegyi lejtőnél
- a Váci úton a Lőportár utcánál
(Forrás: Police.hu, fotó: Budapest.hu)
Ez is érdekelhet: