Mezőgazdasági munkagépnek tervezték a második világháború után, és miután megkapta a Mercedes-csillagot, a márka egyik legértékesebb típusává lépett elő. 70 éves az Unimog.

1946. október 9-én kezdődött a tesztje annak a prototípusnak, amely évtizedek alatt a Mercedes-Benz legsokoldalúbb modelljévé vált. Ne valamelyik személyautóra gondolj, hiszen ennek a prototípusnak nem volt teteje, szélvédője, tulajdonképpen még karosszériája sem. A platóján azonban elfért egy nagy rakás áru, és közben mindenen átment.

A második világháború utáni Németországnak nagy szüksége volt egy olyan többcélú járműre, amivel gatyába rázhatják az ország mezőgazdaságát. 1945-ben indult a tervezése, a nevét pedig a pontos megjelölése adta: Universal-Motor-Gerät, azaz univerzális motoros eszköz. 50 km/órás végsebességével kétszer olyan gyors volt, mint egy traktor, de ahhoz hasonlóan sokoldalú, ráadásul összkerékhajtású, elöl és hátul zárható diffivel.

1951-ben a Daimler-Benz kezdte meg a gyártását, ettől fogva találod meg rajta a háromágú csillagos emblémát. Az pedig, hogy mekkora siker volt az Unimog, jól látszik azon, hogy utódai a mai napig készülnek. 70 év alatt közel 400 ezret adtak el belőle, és mintegy harmincféle változatban gyártották. A különböző munkagépek mellett készült belőle lakóautó, és életstílus-kocsinak sem utolsó, még Arnold Schwarzenegger is tartott otthon egyet.

Mire jó egy Unimog? Mindenre! Nézd csak meg:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Részleteket villantott új elektromos autójáról a Kia

Ferrarival győzött a 19 éves magyar autóversenyző

Pazar sportkabrió a Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet

További cikkeink a témában