Nagy meglepetés nincs: a többi elektromos PSA-modell hajtáslánca került a tolóajtós családi minifurgonba is.

A Citroën haszonjármű-alapokra épített tolóajtós egyterűjét hivatalosan ë-Berlingónak hívják. Az autó három ikertestvére, a Toyota ë-ProAce, az Opel ë-Combo és a Peugeot ë-Partner után érkezett meg a hazai piacra. (Jóvanna, csak viccelek: valójában a Toyota teljes neve Proace City Verso Electric, az Opelt Combo-e-nek, a Peugeot-t pedig e-Partnernek nevezték el a kreatív névadók.)

A kvartettből tagadhatatlanul a Citroën a legnagyobb egyéniség, ami a dizájnt illeti. Az elektromos változat nem kapott különösebb extra dekorációt, egy-két ë-betű illetve a villamos hajtásra utaló kéken színezett műanyagelem került rá, még a töltőnyílása is ugyanott van, ahol a hagyományos verziók tanksapkája. Az elektromos Berlingo két karosszériaméretben, 4,5 illetve 4,75 méteres hosszal, akár hétszemélyes változatban is kapható. A kocsi magassága 1,9 méter, érdemes vásárlás előtt lemérni a garázsajtót.

A technikában sincs semmi új, hiszen a PSA-családból már unalomig ismert cucc, az 50 kWh kapacitású akkumulátor és a 100 kW vagyis 136 lóerős teljesítményű elektromos motor került bele, mint a, nagy levegő: DS 3, Corsa-e, e-208, e-2008, ë-C4, Mokka-e, Zafira-e valamint a nagyobb haszonjárművek, az ë-Jumpy, ë-SpaceTourer, e-Traveler, e-Expert, Vivaro-e alapváltozataiba. Elnézést, ha kihagytam valakit.

Az elektromos Berlingo végsebessége 135 km/h, A kocsi hatótávolsága egy feltöltéssel katalógus szerint 280 km – városban lehet több, autópályán viszont jóval kevesebb. Az akkumulátorra 8 év vagy 160 ezer kilométer a garancia, kötelező szervizre az első egy év vagy az első 20 ezer kilométer után már csak kétévente vagy 40 ezer kilométerenként kell menni a kocsival!

Az elektromos Berlingo belül is olyan, mint a többi, azzal a különbséggel, hogy váltókar helyett egy ë-Toggle elnevezésű irányváltó kapcsolót találunk a középkonzol alatt. Az ë-Berlingo üzemmód-kapcsolójával három menetmód közül választhatunk:

• Normal – 80 kW/210 Nm
• Eco – 60 kW/180 Nm, alacsony teljesítményű fűtés és légkondicionálás
• Power - 100 kW/260 Nm

A töltés váltóáramról akár 11 kW-os teljesítménnyel is mehet (otthon ehhez már kell egy falitöltő, megfelelő betáplálással), egyenáramú gyorstöltőről pedig 100 kW a maximális töltőteljesítmény.

A vevők az elektromos autózáshoz kapcsolódó szokásos szolgáltatásokat, a mobilappos kommunikációt illetve a programozható kezdési idejű töltést vagy az előklimatizálás lehetőségét is megkapják az elektromos Berlingóhoz. A kocsi forgalmazása az idei év második felében kezdődik Magyarországon.

A Pözsó-tesó:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.