A Honda első elektromos autója volt a bájos formájú és csúcstechnikával szerelt e, amit hamarosan egy nagyobb szabadidő-autó követ majd.
Nem először árulja el a Honda, hogy egy nagyobb méretű elektromos autón dolgozik, hiszen már előző ősszel megmutatta a SUV e Concept névre keresztelt tanulmányautót.
Most ennek a sorozatgyártáshoz közelebbi változatával jött ki a sanghaji autószalonra, és a prototípusból kiderül, milyen elektromos autón dolgozik a japán gyártó.
Az új SUV e formája alapján nagyon úgy tűnik, hogy a nemrég bemutatott, és hamarosan az európai kereskedésekbe érkező új HR-V elektromos testvéréről lehet szó.
A karosszéria alakja, a szűkre szabott fényszórók és a fénycsíkkal összekötött hátsó lámpák dizájnja legalábbis nagyon hasonlít a kompakt méretű szabadidő-autóra.
Az elektromos modellen látványosak a széles nappali fények, és a hűtőmaszk helyére az elektromos töltő csatlakozóját rejtő fedél került.
A Honda még csak prototípusról beszél, de nem nehéz elképzelni, hogy ehhez nagyon hasonló formában kerül gyártásba a SUV e, még a kamerás visszapillantó tükröket is megtarthatják rajta.
A hajtásláncról és az akkumulátorról még nem árult el semmit a Honda, de nem lenne meglepetés, ha az e-hez hasonló elektromotor, és annál valamivel nagyobb kapacitású telep kerülne a karosszéria alá. De a Honda előbb a HR-V új generációját hozza az európai piacra, az a modell a Jazzhez hasonlóan már kizárólag hibridként lesz kapható.