A törökök után a lengyelek is bemutatták a nemzeti autójukat, és az Izera névre keresztelt elektromos hajtású kompakt modelleket pár éven belül gyártásba is adnák, bár még elég sok a kérdőjel körülötte.
Nem is olyan régen mutatta meg Törökország az újonnan létrehozott nemzeti autómárkáját, és két prototípust, amit gyártanának is valamikor a nem túl jól csengő TOGG néven.
Most egy egészen hasonló projektről adhatunk hírt, ezúttal ugyanis a lengyelek leplezték le a nemzeti autómárkájukat, és az Izera két elektromos hajtású autóját.
A lengyel állami tulajdonú energetikai cégek által létrehozott Electromobility Poland célja elektromos autóba ültetni a lengyeleket.
A nevét a Jizera folyóról kapta, ami a Skoda otthonán, Mladá Boleslavon is átfolyik, mielőtt az Elbába torkollik.
Nem egy futurisztikus űrhajó, hanem egy megfizethető villanyautó lenne, ezért a bemutatóján sem az önvezető képességekről volt szó.
A lengyelek két prototípust is lelepleztek, egy kompakt méretű ferdehátút és egy szabadidő-autót.
A tervekért a Bertone stúdiónál tapasztalatot szerző, majd Torino Design néven saját tervezőirodát alapító Roberto Piatti, valamint a korábban a Jaguarnál dolgozó formatervező Tadeusz Jelec felel, talán ezért is hasonlít a Jaguarokra a kissé jellegtelen formájú újdonság.
A belső tér felveszi a versenyt bármely nagy autógyártó modern típusával: a műszerfalra képernyők kerültek, a menetirányt a középső konzolra tett karral lehet választani. A tervezők kiemelték, mennyire családbarát autó az Izera, ami
tele van praktikus rakodóhelyekkel, és a gyerekeknek külön fogantyút terveztek a beszállás megkönnyítésére.
A prototípusokat egészen részletesen kidolgozták, de a műszaki részleteket még nem fedték fel.
A fejlesztést a német EDAG végzi, az egyelőre meg nem nevezett technikával 8 másodpercen belül gyorsul százra, és 400 kilométert megy el egy feltöltéssel az Izera. Ha piacra kerül, akkor kétféle akkumulátorkapacitású változata is lesz.
A gyártására még várni kell, az Electromobility Poland egyelőre az üzemnek keres megfelelő helyszínt, de az építés kezdetétől fogva három éven belül már kigördülhet az első Izera. A tervek szerint nemcsak Lengyelországban, hanem
más európai piacokon is kapható lenne a lengyelek elektromos népautója, amire a legkorábban 2023-ban számíthatunk.