A McLaren nyíltan vállalta a felelősséget a stratégiai mellényúlásért.
A Katari Nagydíjon Oscar Piastri tökéletes rajttal húzott el az élről, és magabiztosan vezette a futam első köreit, mígnem a hetedik körben érkező biztonsági autó teljes káoszt szabadított el. A dohai versenyre bevezetett szabály miatt – hogy egyetlen gumiszett legfeljebb 25 körre használható – teljesen logikusnak tűnően mindenki kiállt egy időveszteség nélküli kerékcserére, kivéve a McLaren két pilótáját. Ez pedig végzetes baklövésnek bizonyult, ugyanis Max Verstappen ennek köszönhetően húzta be a győzelmet, miközben Piastri második lett, Lando Norris pedig csak a negyedik helyen zárt. Mindez azt is jelentette, hogy a szezonzáró előtt a négyszeres világbajnok mindössze 12 pontra megközelítette a világbajnoki éllovas Norrist, Piastri pedig 16 pontra csökkentette hátrányát a csapattársával szemben.
A futamot követően a wokingiak csapatfőnöke, Andrea Stella elismerte, hogy tudatos döntés volt, hogy nem hívták ki a versenyzőiket, és nem pedig hiba, ezzel pedig teljes felelősséget is vállalt a baklövésért:
„Egy döntés volt, hogy nem állunk ki. Őszintén szólva nem számítottunk rá, hogy mindenki más kiáll. Nyilvánvalóan, amikor mindenki mögötted a bokszba megy, akkor abból nagy dolog lesz, és egyértelműen számunkra is az lett volna a helyes döntés. Az élen álló autó nem tudhatja pontosan, mit fognak csinálni a többiek. Landóval időt veszthettünk volna a dupla kiállással, de a fő ok valójában az volt, hogy nem számítottunk arra, hogy mindenki más is a bokszba megy. Tehát ez egy döntés volt, de tény, hogy nem a helyes döntés.”
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: