Újra lesz Puma a Ford kínálatában, de ne számíts arra, hogy ismét kompakt sportkupét építenek. A legújabb divat szerint crossover lesz új Puma, tágas belsővel és mild hibrid rendszerrel, amivel a márka egyik legkeresettebb típusa lehet.

1997-ben mutatta be a Ford a Pumát, egy mutatós kis sportkupét, amit az akkori Fiesta alapjára építettek, és amit nem csak a formája adott el. Persze a 90 lóerős 1,4-es belépőmotor hallatán sokan csajos autónak könyvelték el az Opel Tigra konkurensét, de a Fordnál sokat dolgoztak rajta, hogy jó legyen vezetni a Pumát. Például egy 125 lóerős 1,7 literes motort is tettek bele, a britek szerencsésebbek voltak, ők egy kiszélesített, 155 lóerős változatot is kaptak.

17 év után a Puma visszatér a Fordhoz, még ha nem is egy sportkupé formájában.

A minap bemutatott vadonatúj Kuga kistestvére lesz, egy kompakt méretű crossover, ami a Fiesta technikáját használja, és az egyik legnépszerűbb kategóriába érkezik. Olyan ellenfelei lesznek, mint a Nissan Juke és a Renault Captur, ezért a Fordnál belehúztak, hogy kelendő legyen az újdonság.

ívelt vonalakkal, magasra tett fényszórókkal és nagy hűtőmaszkkal. A technikájáról is elárultak néhány dolgot: a háromhengeres 1.0 Ecoboost kerül bele, méghozzá minden eddiginél izmosabban, 155 lóerővel és 48 voltos mild hibrid rendszerrel, ahol egy elektromotor az önindító és a generátor szerepét is ellátja.

Az új Puma egy nagymacskás emblémát is kap, ami majdnem olyan menő, mint a Mustangé:

Igazad van, a Fordnak van már egy modellje ebben a kategóriában, az Ecosport, ám a dél-amerikai származású kisterepjárót sosem tudták igazán vonzóvá faragni az európai vásárlóknak. A Puma ugyanott készül majd, a Ford romániai gyárában, és várhatóan jóval nagyobb számban fogy majd.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon