Hiába találta szabályosnak az FIA, a mezőny egy része nehezen tudja elfogadni a címvédő zseniális innovációját.
Még csak az első etapja volt meg az előszezoni teszteknek, de már izzik a levegő az F1-ben. A Ferrari (le)szereplése, a Racing Point Mercedes-koppintása mellett Lewis Hamilton rejtélyes kormányműve kavar hatalmas port.
A brit autójának belső kamerás felvételein ugyanis az volt látható, hogy a hatszoros világbajnok előre és hátra is tudja mozgatni a kormányt, amellyel így a kerekek oldalirányú mozgását tudta változtatni, ezzel átállítva az autó dőlésszögét és a légellenállás mértékét tudják módosítani:
Mete K. Atay on Twitter
Lewis Hamilton ve James Allison Mercedes'in çok tartışılacak DAS sistemi hakkında konuşuyor. Sistemin grafik açıklaması da videoda. #F1 https://t.co/OZamQSGU3W
Bár az FIA szabályosnak talált a DAS elnevezésű rendszert – de csak idén lehet használni, jövőre már nem lesz engedélyezett –, nagy a zúgolódás miatta. A Red Bull szerint ez az (amúgy zseniális) innováció az autó teljesítményét és a gumikezelés hatékonyságát is növeli, amivel pedig időt lehet nyerni.
Az osztrák csapat tanácsadója, Helmut Marko pedig ki is számolta, hogy körönként mekkora előnyt jelent ez a Mercedesnek:
„Két tizedet nyernek hozzánk képest a szűk kanyarokban, mert náluk nem lép fel alulkormányozottság. Mindezt pedig a DAS-rendszernek köszönhetik.”
(Forrás: gpblog.com, fotó: Getty Images)