Különös dologra lett figyelmes a Red Bull-csapatfőnök Chris Horner a futamokon szomszédos Ferrari garázsánál.

A téli tesztek és az eddigi két futam alapján az látható, hogy a Ferrari beérte a Mercedes motorteljesítményét – még akkor is, ha csak egy dobogós helyezés jött eddig össze –, sőt, az egyenesekben verhetetlenek a maranellóiak, akiknek előnyét 40 lóerőre teszik.

Természetesen megy a találgatás, hogy ez vajon valamiféle aerodinamikai trükközésből vagy ténylegesen a motorerőből adódik-e. Ami biztos, hogy a Ferrari két partnercsapata, a Haas és az Alfa Romeo sem hoz kiugró teljesítményt, pedig a szabályoknak megfelelően ugyanolyan energiaforrást használnak, mint az anyacsapat.

A Red Bull sztármérnőke, Adrian Newey úgy van vele, miután „az FIA az idei évre már tényleg bezárt minden kiskaput a szabályváltoztatásokkal”, így nem a motorstrurkturában vagy az aerodinamikai trükkös megoldásokban kell keresni a választ, hanem az üzemanyagban lehet valami plusz.

Ezzel kapcsolatban pedig az RB csapatfőnökének, Chris Hornernek fel is tűnt valami: „a Ferrari garázsából kiáramló benzin szaga olyan, mint a grépfrútlé illata” – azt egyébként a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto már korábban elmondta, hogy a 2018-as motornál 21%-os volt a teljesítménynövekedés köszönhetően a Shell V-Power üzemanyag, és a Shell Helix Ultra motorolajnak.

Még soha nem találkoztak olyan problémával, ami Leclerc lassulását okozta

Meglepődött a Ferrari, miután alaposan átvizsgálták a meghibásodott motort.

(Fotó: Scuderia Ferrari)

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés