Ez egy zseniális trükk, inkább taktikai húzás volt a Red Bull részéről.
A Brit Nagydíjon Max Verstappen indulhatott az élről mellőle pedig Lewis Hamilton, aki aztán rögtön az első körben – büntetést érően – durván kilökte a hollandot a pályáról, aki egyébként kórházba is került, így lényegében borítékolható volt, hogy a futam végére a hétszeres világbajnok jelentősen fogja csökkenteni hátrányát a világbajnoki pontversenyben Verstappennel szemben.
Ez így is lett, Hamilton megnyerte a silverston-i versenyt, amiért 25 pontot kapott, vagyis 8 pontra megközelítette riválisát a tabellán:
Here's how we stack up after Silverstone! ?
Lewis Hamilton and Mercedes closed the gaps at the top...
Next stop: Hungary ??#BritishGP ?? #F1 pic.twitter.com/lzHWpS9Wxn
— Formula 1 (@F1) July 19, 2021
Nagyon úgy festett a dolog, hogy Hamilton a leggyorsabb körért járó plusz egy pontot is behúzza (amivel összesen 25+1, azaz 26 pontot kapott volna), ám a Red Bull zseniálisan trükkel állt elő:
négy körrel a vége előtt kihívták kerékcserére Sergio Pérezt a 10., még pontszerző helyről, hogy friss gumikon megfuthassa a leggyorsabb kört. A mexikóinak ez össze is jött, így Hamilton lecsúszott a pluszpontról, igaz, Pérez is, mivel csak a 16. helyen ért célba
– leggyorsabb körért járó pontot csak akkor kapja meg a pilóta, ha az első tízben végez.
Persze ezt úgy is lehet nézni, hogy a Red Bull feláldozta az egyértelműen második számú pilótának, értsd: hátvédnek szerződtetett Pérezt – elvette tőle a 10. helyért járó egy pontot – Verstappenért, aki így egy ponttal azért mégis csak beljebb van Hamiltonnal szemben.
Azt persze csak sejteni lehet, hogy esett ez Péreznek, de a futam utáni nyilatkozatából kiindulva nem feltétlenül van oda és vissza a csapatdöntéstől, de látszólag elfogadja:
„Szerintem akár hetedikként is célba érhettünk volna (...), de taktikai okokból inkább rámentünk a leggyorsabb körre.”
Eközben...
(Fotó: Getty Images)