1987 óta egyetlen percet sem öregedett ez a kék Legend Coupé, melyben a bézs bőrkárpitos fotelek és a mesés V6-os benzinmotor alapozzák meg a hangulatot.

Nagyot szeretett volna villantani a Rover az SD1-essel, de végül távolról sem lett egy sikertörténet, inkább egy érdekes mérföldköve lett a hanyatló brit autóiparnak. Az autó utódját, a Rover 800-as sorozatát (amerikai piacon Sterling) a Hondával közösen fejlesztették, amivel együtt jelent meg a nyolcvanas évek közepén az első Honda Legend, melyek kétajtós kupé változata még mindig elképesztően szép autó.

Érdekes módon a Sterling a japán műszaki alapokkal sem volt képes visszanyerni a bizalmat, a Legend viszont szárnyalt.

Sorra hozta az elismeréseket a Hondának és ezzel együtt a még friss márkának számító Acurának a Legend, melynek négyajtós változata is csinos autó, de a klasszikus kétajtós kupé egyenesen gyönyörű a keret nélküli ablakokkal és a csodálatos arányokkal. Letisztult vonalakkal, vékonyka tetőoszlopokkal és nagy üvegfelületekkel csak hívogatóbb a bézs bőrrel kárpitozott utastér, mely még a tipikus nyolcvanas évekbeli barna műanyag műszerfalat is képes szépnek láttatni.

Középkonzolján a szellőzők felett ott díszeleg a kvarcóra, alattuk pedig a klíma ezüst gombjai sorakoznak. Az equalizeres kazettás rádió pontosan úgy néz ki, mint egy minihifi, a négyfokozatú automata váltó karja pedig mintha egy repülő botkormánya volna. Elektromosan állítható ülései vannak, tetőablaka és motoros antennája.

Kék fényezéséhez tökéletesen passzol az ezüst kontúr és a króm ablakkeretek, a Legend Coupé végtelenül elegáns.

Amerikában a legnagyobb autós magazinok ódákat zengtek a Legendről, mely három éven keresztül szerepelt a Car and Driver tíz legjobbja között, a Motor Trend pedig 1987-ben választotta az Év Import Autójának. A Legend gépházteteje alatt kizárólag V6-os motorok vannak, a futóműve elöl és hátul is kettős keresztlengőkaros, a négyajtós limuzin légellenállási együtthatója csak 0,32, a kupéé pedig csak 0,30.

Nagyszerű vezethetősége ellenére nem igazán sportos, sokkal inkább kényelmes a Legend Coupé, melynek valamivel több mint 1,5 tonnás karosszériáját remekül viszi a 177 lóerős hathengeres. Az automata változat 9,4 másodperces gyorsulása és 210 km/óra feletti végsebessége pont ideális egy ilyen utazóautóhoz.

Ez is érdekelhet:

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

Pazar japán kupé a 90-es évekből.

Az álmok japán sportautója ez a fehér Honda NSX-R

Olyan, amilyen csak egy Honda NSX-R lehet, szóval tökéletes.

160 lóerővel repít a 90-es évekbe ez a Honda Civic

Egyszerű, de nagyszerű japán kisautó a Honda Civic, melynek éke a 8000 fölé forgó motor.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sosem volt ekkora hatótávja a Tesla Model 3-nak, mint most

Mesterséges intelligenciát is használt az új kampányához a Suzuki

Verstappen tesztelt Ferrarival, Aston Martinnal és Audival is az F1 őszi szünetében

További cikkeink a témában
Így dobnak meg negyedmisivel a Suzukinál, ha új autót vennél
Hirdetés