Az Acura első elektromos autója nem onnan jön, mint gondolnád, hiszen az új ZDX a General Motors erre a célra tervezett padlólemezére épül, ezért tulajdonképpen az elektromos Cadillacek testvérmodelljének számít.

Sok más márka után az Acura is bemutatta az első tisztán elektromos hajtású autóját. A Honda prémiummárkája az amerikai piacon aktív, ezért oda is szánja az új ZDX-et, az európai utakra úgyis nagy lenne. Pár centiméterrel öt méternél is hosszabb, ezért körülbelül akkora, mint a szintén elektromos hajtással érkező Volvo EX90.

Az Acura többféle változatban is kínálja majd a ZDX-et, és már az alapmodellben is egy 340 lóerős elektromotor hajtja a hátsó kerekeket. A csúcsmodell a Type S, amelynél az első kerekekhez is került egy elektromotor,

a kombinált teljesítménye eléri az 500 lóerőt, ezzel a ZDX az Acura egyik legerősebb autója is egyben.

Az akkumulátor mindegyik változatban 102 kilowattórás, amivel az amerikai mérések szerint 460 és 520 kilométer közötti a hatótáv. Az Acura újdonságában mégsem ez az érdekes, hanem az, hogy a Honda és a General Motors összefogásának értelmében

a GM Ultium padlólemezére épül, ezért tulajdonképpen az elektromos Cadillacek testvérmodelljének számít.

Ez is érdekelhet:

Amerikában hódít a 320 lóerős Integra Type S

Csak kézi váltóval kapható, és kizárólag Amerikában.

A Honda legnagyobb elektromos autója lesz a Prologue

Mutatjuk, milyen lesz a Honda jövője az elektromos autók korában.

A Cadillac ezzel a modellel vált az elektromos autókra

Az elektromos autók Cadillacje egy gyártásba került tanulmányautó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés