320 lóerős turbómotorral, kizárólag hatfokozatú kézi váltóval és nagyteljesítményű Brembo fékekkel nyit rá az Acura Integra Type S azokra, akik már kinőttek a Civic Type R-ből, de nem vetik meg a mókát.
Sportautókból nincs hiány a Hondánál és ez különösen igaz volt a 90-es évekre, amikor olyan autók születtek, mint az első generációs Civic Type R vagy a középmotoros NSX sportautó, de ott volt az Integra is, melynek Type R változatát sokan minden idők legjobban vezethető elsőkerék-hajtású sportautójának tartják. A kizárólag Amerikában és Acura név alatt elérhető Integra Type S azonban inkább lett sportos ötajtós, mint vérbeli sportautó.
Szélesített karosszériájáról és három kipufogójáról azonnal felismerhető az Integra Type S.
Minden kerékjárati ív markánsan kiszélesedik a kerekek felett (az alapmodellnél több mint 7 centiméterrel szélesebb) és a szigorú tekintetű LED-es lámpák között, a hűtőmaszk fekete rácsozásán büszkén viseli a Type S logót. Ezeken túl a gépháztetőn lévő nyílás is egyértelművé teszi, hogy kell az Integrának a hűtőlevegő.
Háromajtós változatban már nem is kapható, a mindennapi használhatóság praktikuma viszont hatalmas előnye az ötajtós Integrának, melynek közel 690 literes csomagtartójába bőven férnek holmik. A hátsó ülések ledöntésével pedig akár egy hegyi kerékár vagy szörfdeszka is elfér az Integrában.
Utasterében feltűnő elem az alcantara karimás, háromküllős sportkormány és a határozott oldaltartású első ülések, de a Civic Type R-rel ellentétben itt nincs ordító piros kárpitozás. A vezető előtti 10,2 colos képernyőn jelenik meg a digitális óracsoport, a központi érintőkijelző pedig 9 colos átmérőjű és vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto telefontükrözést tud.
Ez az autó azonban sokkal inkább a 2,0 literes, négyhengeres, turbós VTEC motorról és a hatfokozatú kézi váltóról szól.
Pontosan ezt a blokkot szerelik a Civic legizmosabb változatába is, de itt a Type S-ben valamivel szerényebb 320 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal. Amíg az európai szabályozások már nem igazán engedik meg a durrogós kipufogót, addig az amerikai piacos Integra Sport+ módban pops and bangs üzembe kapcsol.
Nyomtávja elöl 89, hátul pedig 48 milliméterrel szélesebb, a 19 colos felnik pedig közel 1 kg-mal könnyebbek, mint az alapváltozaton. Az első féktárcsákat a hagyományok szerint pirosra festett, négydugattyús Brembo nyergek szorítják. Komolyabb lett, nagyot nőtt, de az Integra név ma is nagyon jól cseng, ezért biztos szerez magának néhány új rajongót.
Ez is érdekelhet: