A valaha készült legszebb autók között tartják számon az Alfa Romeo ötvenes évekbeli Giulietta Sprint modelljét, amiből természetesen az erősebb Veloce változatok a keresettebbek. A széria elején kézzel épített könnyített változat ma egy vagyont ér.

1954-ben a torinói autószalonon leplezték le az Alfa Romeo Giulietta Sprintet, azt a kétajtós kupét, aminek mesteri formáját a Bertone stúdiónál dolgozó Franco Scaglione tervezte. A csinos kompakt túrakocsi, aminek később a négyajtós és a nyitott tetős spider kivitelét is bemutatták, azonban nem vehette fel a versenyt a pályákon olyan nagyágyúkkal, mint a Porsche 356.

De az olaszok már dolgoztak a megoldáson, ami a Veloce kivitel képében érkezett meg. 1,3 literes, csupa alumínium négyhengeres motorját két darab kéttorkú Weber karburátorral 92 lóerősre izmosították, miközben a karosszériát alaposan kikönnyítették. A Bertone műhelyében kézzel épített széria első példányaiban mindent kihoztak a súlycsökkentésből.

A karosszéria nem teherviselő részeit vékonyabb acéllemezekből készítették el, míg a motorházfedél, az ajtók és a csomagtér-fedél alumíniumból volt. Az ajtókból kidobták az ablakemelőt, helyette elcsúsztatható volt az üveg, míg a hátsó ablakok plexiből készültek. Mennie kellett a kesztyűtartónak, a napellenzőnek, és még a hátsó üléseknek is.

Az eredmény jelentős, 110 kilogrammos javulás, aminek köszönhetően a már csak 770 kilogrammos Giulietta Sprint Veloce sokkal eredményesebb lehetett a versenypályákon is. 1956-ban a torinói szalonon leplezték le, és még abban az évben a kategória első hat helyén ilyen típus végzett a Mille Miglián, de sikeres volt a Nürburgringen, a Tour de France és a Coppa Dolomiti versenyein is.

Most pedig egy vagyont ér egy szép állapotú példánya, hiszen igazi ritkaságról van szó. 24 ezer Giulietta Sprint mellett alig több mint háromezer Veloce készült, amiből az első hatszáz volt a kétüléses könnyített változat. Már csak 58 példánya maradt fenn, a képeken látható, csodás állapotú Alfát pedig 255-295 ezer euró, azaz 79-92 millió forint közt adná tovább aukcióján a Bonhams.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés