Az Alfa Romeót a gyönyörű formákról, a fejlett műszaki tartalmáról és az élvezetes vezethetőségéről ismerheted, de nem a széles kínálatáról – pedig az ikonikus márka bővíthette volna a választékát ezekkel a modellekkel.

Három évvel azok után, hogy az Alfa Romeo bemutatta a Tonale koncepcióját a genfi autószalonon 2019-ben, idén gyártásba került a kompakt méretű hibrid szabadidő-autó, amit nemrég mi is kipróbáltunk. Nagy szüksége volt a márkának erre a modellre, hiszen a kínálatát az utóbbi években a Giulietta és a 4C kifutásával csak a Giulia és a Stelvio adta. Sajnos nem minden prototípus jutott erre a sorsra: bemutatunk néhány koncepciót az elmúlt két évtizedből, amit az Alfa Romeónak valóra kellett volna váltania.

Alfa Romeo Kamal

Ha a rajongók nem is, a márka bánhatja, hogy nem lépett hamarabb, és nem küldte sorozatgyártásba ezt az autót. A kétezres évek elején már kezdtek divatba jönni a prémium szabadidő-terepjárók, úgyhogy az Alfa Romeo még teljesen időben volt a Kamal bemutatásával 2003-ban a genfi autószalonon. A 4,35 méter hosszú, ötajtós modell elég látványos formájú lett, a karakteres hűtőmaszkján kívül jellegzetes részlete még a 156-os és 147-es mintájára rejtett hátsó kilincse. A motorja is megdobogtatta a szíved, ugyanis

a 147 GTA adta kölcsön a 3,2 literes V6-osát, ami 250 lóerővel hajtotta mind a négy kereket.

Az Alfa Romeo nehéz időket élt akkoriban, ezért inkább más modellek fejlesztésére koncentrált, pedig ki tudja, lehet, hogy a Kamal meghozta volna az áhított sikert. A márka első szabadidő-autója, a Stelvio csak jóval később, 2016-ban jelent meg.

Alfa Romeo GT Cabrio

Szintén a 2003-as genfi autószalonon mutatta be az Alfa Romeo az egyszerűen csak GT névre keresztelt sportkupét, ami a 156-os és 147-es műszaki tartalmára épült, amivel egy stílusos és élvezetesen vezethető kompakt túrakocsi született, különösen a 3,2 literes V6-os motorral. A dizájn a Bertone munkája, és

sokáig nem tudtuk, de a torinói stúdió egy csinos négyüléses kabriót is megálmodott,

az egyetlen prototípust ugyanis csak 2011-ben mutatták meg a közönségnek. A Bertone abban reménykedett, hogy a kupét és kabriót ők gyárthatják majd, de csak a zárt tetős GT gyártása indult be az Alfa Romeo pomiglianói üzemében, ami közvetve hozzájárult a Bertone csődjéhez. Sajnálhatjuk, mert egy szép kabrióval és egy legendás stúdióval is szegényebbek lettünk.

Alfa Romeo Visconti

2004-ben a genfi autószalonra egy nagyautó tanulmányával készült az Alfa Romeo. A Visconti névre keresztelt látványos koncepció

egy 4,96 méter hosszú, kupéformájú limuzin volt, amelynek formáját Giorgetto Giugiaro tervezte.

A műszaki alapokat az Alfa Romeo 159-es adta, de az annál egy kategóriával nagyobb luxusautó minden téren fejlettebb volt. 3,2 literes biturbó V6-os motorja 405 lóerős teljesítményre és 680 Nm nyomatékra volt képes, és mind a négy kereket hajtotta, a manőverezhetőségről hátsókerék-kormányzás, a megállásról kerámiafékek gondoskodtak. Az autót arról a milánói uralkodó családról nevezték el, amelynek a címere az Alfa Romeo jelvényében is megtalálható, és bár a 166-os ígéretes utódja lehetett volna, végül nem került gyártásba.

Alfa Romeo Mito GTA

Milánó és Torinó után kapta a nevét az Alfa Romeo kisautója, ami a Grande Punto alapjára épült, 2008-ban jelent meg, és a Quadrifoglio Verde változatában 170 lóerőt adott le az 1,4 literes turbómotor. A következő évben a genfi szalonon pedig megérkezett

az ikonikus nevű GTA prototípusa, amit a 4C-ből és Giuliettából ismerős 1,75 literes, 240 lóerős motorral szereltek.

A két centivel ültetett, adaptív futóműves Mito GTA ezzel öt másodpercen belül gyorsult százra, és 250 km/órával száguldhatott, a tömegét alumíniummal és szénszálas anyagokkal csökkentették. A kategóriája igazi csúcsmodellje lett volna, de a Mito folyamatosan csökkenő eladásai miatt inkább nem álltak neki a sorozatgyártású változat kifejlesztésének.

Alfa Romeo Spider

A kilencvenes és a kétezres években is kínált Spider néven szellős sportautót az Alfa Romeo, az előbbi a GTV, az utóbbi a Brera nyitott tetős változata volt, de koncepciójában egyik sem közelítette meg az 1966-ban bemutatott eredetit, ami egészen ’93-ig gyártásban volt. Az Alfa Romeo ehhez a vonalhoz térhetett volna vissza azzal az autóval, aminek prototípusát

a Pininfarina tervezte meg 2uettottanta néven, utalva az ősmodell másik nevére, a Duettóra.

A karcsú roadster az új MX-5-tel épült volna közös platformra, és a Mazda gyártotta volna Japánban, de az olaszok az utolsó pillanatban mégis úgy döntöttek, hogy Alfa Romeo csakis Olaszországban készülhet, ezért az autó végül Fiat 124 Spider néven került forgalomba. A márka pedig azóta is adós az eredeti Spider igazi utódjával.

Alfa Romeo Giulia Sportwagon

2015-ben, amikor az Alfa Romeo bemutatta a vadonatúj, hátsókerék-hajtású platformra épülő Giuliát, mindenki biztosra vette, hogy a szedán után hamarosan érkezik a Sportwagon változat. A márkának ugyanis nagy hagyományai voltak a sportkombik építésében, a 156-ból és 159-ből is készült stílusos családi autó, az előbbiből Crosswagon néven crossover is. Nem tudjuk, hogy a prototípusa elkészült-e, de a Giulia Sportwagon sosem került gyártásba, és a rajongók nem igazán elégedhettek meg az Alfa Romeo indoklásával, miszerint praktikus modellnek ott a Stelvio. A német prémiummárkák mindenesetre a mai napig kínálnak kombit a középkategóriában, és ezt a lehetőséget az Alfa Romeónak sem szabadott volna kihagynia.

Szerinted melyik hiányzott a leginkább az Alfa Romeo kínálatából?

Ez is érdekelhet:

Az Alfa Romeo Tonale vezetésében az a legizgalmasabb, hogy egy Alfa Romeo Tonalét vezetünk

Aki szereti az Alfát és az olasz autókat, a Tonalét is szeretni fogja. Aki nem, annak ez a kocsi is csak egy átlagos mai hibrid SUV.

Az Alfa Romeo korszakalkotó autója volt a 156

25 éve jelent meg, és több téren is utat mutatott az Alfa 156.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés