Hagyománytisztelő elemekkel és pokoli erővel mutatja meg az Alpina B3 GT, hogy milyen az úriemberek sportlimuzinja.

Mindig igazi különlegesség volt az Alpina, mely az írógépek helyett végül az ízlésesen átalakított BMW-kről vált ismertté. Ezek az autók erősek és kezesek, ugyanakkor végtelenül stílusosak is, tehát akinek az Alpina B3 GT-re esik a választása, az pontosan tudja, hogy miért is szerethetőbb egy M3-as BMW-nél.

Tökéletes egyensúlyban van egymással a tradíció és a modern technológia a B3 GT-ben.

Mivel az Alpina modellek BMW-kre épülnek, ezért a legfrissebb B3 GT műszerfalán is a 3-as sorozatból származó hajlított kijelző van, de olyan egyedi elemekkel, mint a kék számlapos digitális óracsoport. Ellentétben a BMW-kben megjelenő komolytalan pöcökkel, az Alpinában még mindig tisztességes váltóra emlékeztető karja van a nyolcfokozatú automatának.

Minden olyan opciós felszerelés elérhető az Alpinához, ami a 3-as BMW-ben is választható, így a B3 GT utastere is lehet a sportos fekete és karbon helyett inkább elegáns bézs és fabetétes. A fejtámlákba arany cérnával hímzik a GT logót, a középkonzolon pedig ott díszeleg az elmaradhatatlan sorszámozott plakett.

Arany színt vesznek fel a 20 colos felnik és a motortér látványos merevítő konzoljai, amivel így egyértelműen különlegesebb a géptér az M3-asénál is. Ezek a rugótornyokhoz csatlakozó masszív elemek érezhetően növelik az autó merevségét és a kormányzás pontosságát. A GT áthangolt adaptív lengéscsillapítói pedig pontosan akkor csillapítanak szépen, amikor kell és akkor feszülnek bele a kanyarba, amikor a Fekete-erdő szerpentinjein a vezetési élményé lesz a főszerep.

Messze többről szól az Alpina B3 GT, mint az M340-es, ezért a sokküllős felnik mögött úszó ágyazású fékek vannak. Ez annyit tesz, hogy az acél tárcsa apró oszlopokon áll az alumínium agyon, így hatékonyabb a hűtése, tehát jobban tűri a hajszát is.

Álló helyzetből 200-as tempóra 11,6 másodperc alatt gyorsul az 1875 kilogrammos B3 GT.

Két turbófeltöltő hergeli a 3,0 literes, sorhatos benzinmotort, mely az Alpina B3 GT-ben 529 lóerős és 730 Nm nyomatéka van 2500-tól egészen 4500-as fordulatig. Ezzel a sportszedán 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 308 km/óra a végsebessége. A motorhoz a ZF nyolcfokozatú automata váltója és az xDrive összkerékhajtás áthangolt változata csatlakozik, így tényleg mindig ott a pokoli tűzerő.

Hetven kilogrammal nehezebb (1925 kg) az Alpina B3 GT Touring, mely kombi karosszériába tölti a sportautókhoz illő dinamizmust. Az 500 literesről akár több mint 1,5 köbméterre bővíthető csomagtartó miatt nem kell lemondani az irdatlan tempóról sem, a végsebessége 305 km/óra.

Ez is érdekelhet:

Az Alpina D3 S sportossá varázsolja a dízelt

355 lóerő és 730 Nm nyomaték nem viccel.

Itt a megújult 3-as BMW

Frissebb fedélzeti rendszer és nagyobb elektromos hatótáv a modellfrissített 3-as BMW-ben.

Éles sportkupé a BMW M4 CS

Ez a második leggyorsabb BMW a Nürburgringen. Itt az M4 CS!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cseh Rolls-Royce – Škoda Superb

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

További cikkeink a témában