Mindig az úriemberek sportautója volt és lesz is az Aston Martin, mely különösen igaz a Bertone karosszériás DB2/4-esre, mely szívszorítóan gyönyörű.

1953-ban váltotta az Aston Martin DB2-est a DB2/4 modell, melyből valamivel több mint 760 alvázat készítettek. John Turner tizenhét évesen tervezte az autó karosszériáját, mely tökéletesen illeszkedett a korszak gran turismói közé, viszont az egyedi Bertone kupé mellett azonban szinte bántóan molettnek tűnik az eredeti formaterv.

Mindenki csak Wacky néven emlegette Stanley H. Arnoltot, aki hajómotorok gyártásával szerezte a vagyonát. Imádta az autókat, ez a szenvedély pedig oda vezetett, hogy az 50-es években már európai autókat importált az Egyesült Államokba. Ezek az autók olykor brit technikával, olasz formatervvel és egyes esetekben amerikai összeszereléssel készültek el és az Arnolt Inc. vállalat értékesítette.
Wacky előszeretettel bízta meg az olasz Bertonét a karosszéria tervezésével, így született meg minden idők legcsodálatosabb Aston Martin DB2/4-ese is, melynek lágy élei, szépen lejtő övvonala és hajlított üveg hátsó ablaka van. Ez lett az egyetlen kupé, amit a Bertone készített Arnoltnak.
Hathengeres, két vezérműtengelyes motorját Walter Owen Bentley tervezte és már a DB2 Vantage verziójában is használták. Először 2,6 literes és 125 lóerős változatban került az autókba, majd 1954-től már 2,9 literes volt és 140 lóerős, ezzel már 190 km/óra fölé nőtt az autó végsebessége. Álló helyzetből 100-ra nagyjából 11 másodperc alatt gyorsul, a túrakupé fogyasztása pedig 12,5 liter/100 km.
Összetéveszthetetlenül olasz és végtelenül elegáns az Aston Martin DB2/4 Bertone, melynek vékonyka tetőoszlopai miatt szinte üvegház az utastere, az élek vezetése pedig Franco Scaglione formatervező munkásságára utal. Ezt az autót Arnolt 1954. augusztus 20-án rendelte meg a dokumentumokban Monsieur Henrey Pagezy néven szereplő francia Henri Pigozzi számára, aki a Simca alapítója volt. Hátsó lámpája például éppen egy Simcáról származik.
Minden apró részlete elképesztően míves és finom az Aston Martin DB2/4-esnek, melyet átfogó restaurálással állítottak helyre az eredeti színkombinációban. Égszínkék fényezése mellé bézs bőrkárpit hirdeti a brit elegancia és az olasz stílusérzék mesteri találkozását.
Wacky egy kisebb sorozatot szeretett volna Bertone karosszériás Aston Martinokból, de az olaszok végül kihátráltak ebből az üzletből és ez lett az egyetlen elkészült kupé, melyet az 1958-as Torinói Autószalonon is bemutattak, aztán több kiállításra is rendszeresen kérték vissza. A brit Aston Martin egyébként a milánói Touring műhellyel kötött hosszútávú megállapodást. Ez az egyedi sportautó mostanra 1,6 millió dollárt ér.

Ez is érdekelhet:

Trükkök nélkül is az úriemberek sportkupéja az Aston Martin DB5

Ez a DB5-ös még James Bond Aston Martinjánál is szebb.

A kétajtós Aston Martin Lagonda története

Kivételesen nem egy sejk megrendelésére épült, a furcsa arányú Lagonda története ennél prózaibb.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Húszéves Porsche szupersportautóra fejlesztett új sportgumit a Michelin

A Mercedes elismerte, hogy mellényúlt a Hamiltont váltó pilótával

Egy vezető idegsebész Michael Schumacher állapotáról beszélt

További cikkeink a témában