Megújult utastérrel és kizárólag a legerősebb motorral folytatja az Aston Martin szabadidő-autója, a sportosságot és luxust árasztó DBX.
2020-as bemutatóján is ódivatúnak tűnt az Aston Martin DBX utastere, mely a Mercedes régi fedélzeti rendszerét használta, de ennek most vége. Ezentúl a brit márka új generációs belsőépítészete teszi szebbé, modernebbé és használhatóbbá a DBX-et.
Hagyományokhoz hűen mindenhol minőségi bőrrel kárpitozott az Aston Martin DBX707 beltere.
Tökéletesen személyre szabható a legapróbb részletekig, így a bőrkárpit színe, a cérnák és a szegélyek árnyalata is az első tulajdonos ízlését tükrözi. A műszerfal horizontális vonalaival szélesebbnek hat a tér, de az igazi változás a digitális élményben van, ahol a DBX felzárkózott a legújabb modellekhez.
Háromküllős sportkormánya mögött egy 12,3 colos képernyőn jelenik meg a virtuális óracsoport, a 10,25 colos központi érintőkijelzőn pedig új menürendszer jelenik meg. Vezeték nélkül csatlakoztatható az Apple CarPlay és az Android Auto, továbbá applikáció is kapcsolódik az autóhoz. Az eszközöket USB-C csatlakozón keresztül lehet tölteni az Aston Martin SUV-ban.
2025-től nem szerénykedik az Aston Martin, kizárólag a csúcsmodell, a DBX707 marad a kínálatban.
Ahogyan a márka igazi sportautói, úgy a DBX is egy önálló platformra épül, mely az alumínium elemeknek köszönhetően könnyebbé teszi a több mint öt méter hosszú szabadidő-autót. Gépházteteje alatt a Mercedes-AMG 4,0 literes, biturbó V8-as motorja van, 707 lóerővel és 900 Nm nyomatékkal. Ezzel a 2,3 tonnás DBX707 3,1 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órás sebességre (97 km/óra) és 310 km/óra a végsebessége.
Motorjához kilencfokozatú nedves kuplungos automata váltó csatlakozik és olyan összkerékhajtás, mely akár a nyomaték száz százalékát képes a hátsó kerekekhez küldeni. Az akár 23 colos felniken guruló DBX707-est elöl 420, hátul pedig 390 milliméteres karbon-kerámia fékek lassítják.
Ez is érdekelhet: