
Nagy energiasűrűségű és akár 11 kW-tal tölthető akkumulátor került az Audi A5 plug-in hibrid változataiba, mellyel több mint 100 kilométerre növekszik a zéró helyi emissziós hatótáv.
Hagyományos benzines és dízel változatban jelent meg az Audi A4-est váltó A5-ös ötajtós és kombi változata (A5 Avant), most pedig itt van a konnektorról tölthető hibrid, melyben frissebb és gyorsabban tölthető elektromos hajtás van, kétféle teljesítményszinttel és hatékonyságra hangolt quattro összkerékhajtással.
Első pillantásra az A5 e-Hybrid pont olyan, mint a többi Audi, csak mindkét oldalon van tankbetöltő nyílása.
Jobb oldalán a benzint kell bele töltögetni, a balon pedig ott a töltőcsatlakozó, melyen keresztül akár 11 kW-tal is lehet tölteni az A5-öst, így nagyjából 2,5 óra alatt szívja magát tele a nettó 20,7 kWh (bruttó 25,9 kWh) kapacitású akkumulátor. Ezzel a plug-in hibrid ötajtós szedán vagy kombi akár 110 kilométert képes megtenni elektromos módban, tehát messze többre elég a mindennapi ingázásnál.
Újdonság az akkumulátor felépítése, melyben a cellákat már nem modulokba rendezték, hanem közvetlenül a házba rögzítették. Ez a megoldás helytakarékosabb és könnyebb a korábbinál. Az A5-ösben a hátsó futómű felett, közvetlenül a csomagtér padlója alatt van, ezért az A5 Avant csomagtartója alaphelyzetben 361 literesre csökkent, az ülések döntése után pedig 1,3 köbméteresre bővíthető.
Váltás helyett a kormány mögötti fülekkel állítható a rekuperáció intenzitása, amivel az A5 e-Hybrid akár 88 kW-tal is képes energiát visszatermelni az akkumulátorba. Ezzel akkorát lassul, hogy az esetek 90 százalékában nincs szükség az üzemi fékre, de ennek ellenére a pedálérzet éppen olyan, mint a sima belső égésű motoros változatokban.
Mindkét plug-in hibrid változatba a 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 252 lóerős változata van, de a váltóba integrált villanymotor sem különbözik, ez is minden esetben 105 kW-os teljesítményű (143 lóerős). A 299 és a 367 lóerős változat között csak szoftveres különbség van, meg persze stopperrel is mérhető a különbség. A gyengébb 5,9 másodperc alatt zavarja le a százas sprintet, az erősebbik pedig 5,1 alatt.
Ez is érdekelhet: