Nagy energiasűrűségű és akár 11 kW-tal tölthető akkumulátor került az Audi A5 plug-in hibrid változataiba, mellyel több mint 100 kilométerre növekszik a zéró helyi emissziós hatótáv.

Hagyományos benzines és dízel változatban jelent meg az Audi A4-est váltó A5-ös ötajtós és kombi változata (A5 Avant), most pedig itt van a konnektorról tölthető hibrid, melyben frissebb és gyorsabban tölthető elektromos hajtás van,  kétféle teljesítményszinttel és hatékonyságra hangolt quattro összkerékhajtással.

Első pillantásra az A5 e-Hybrid pont olyan, mint a többi Audi, csak mindkét oldalon van tankbetöltő nyílása.

Jobb oldalán a benzint kell bele töltögetni, a balon pedig ott a töltőcsatlakozó, melyen keresztül akár 11 kW-tal is lehet tölteni az A5-öst, így nagyjából 2,5 óra alatt szívja magát tele a nettó 20,7 kWh (bruttó 25,9 kWh) kapacitású akkumulátor. Ezzel a plug-in hibrid ötajtós szedán vagy kombi akár 110 kilométert képes megtenni elektromos módban, tehát messze többre elég a mindennapi ingázásnál.

Újdonság az akkumulátor felépítése, melyben a cellákat már nem modulokba rendezték, hanem közvetlenül a házba rögzítették. Ez a megoldás helytakarékosabb és könnyebb a korábbinál. Az A5-ösben a hátsó futómű felett, közvetlenül a csomagtér padlója alatt van, ezért az A5 Avant csomagtartója alaphelyzetben 361 literesre csökkent, az ülések döntése után pedig 1,3 köbméteresre bővíthető.

Váltás helyett a kormány mögötti fülekkel állítható a rekuperáció intenzitása, amivel az A5 e-Hybrid akár 88 kW-tal is képes energiát visszatermelni az akkumulátorba. Ezzel akkorát lassul, hogy az esetek 90 százalékában nincs szükség az üzemi fékre, de ennek ellenére a pedálérzet éppen olyan, mint a sima belső égésű motoros változatokban.

Mindkét plug-in hibrid változatba a 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 252 lóerős változata van, de a váltóba integrált villanymotor sem különbözik, ez is minden esetben 105 kW-os teljesítményű (143 lóerős). A 299 és a 367 lóerős változat között csak szoftveres különbség van, meg persze stopperrel is mérhető a különbség. A gyengébb 5,9 másodperc alatt zavarja le a százas sprintet, az erősebbik pedig 5,1 alatt.

Ez is érdekelhet:

Az új A6 Avant megmutatja, milyen a modern idők rendes Audija

Dinamikusabb, digitálisabb és hatékonyabb az új Audi A6 Avant, mely a klasszikus kombik és tágas utazóautók értékeit őrzi modernebb formában.

Pontosan ott lett jobb az új Audi Q5, ahol már nagyon kellett

Hagyományos formátumban, de teljesen új műszaki alapokkal itt az Audi legnépszerűbb szabadidő-autója, az új Q5-ös, és a hathengeres SQ5 TFSI.

Sportosabb lett és feljebb lépett az új Audi A5 és A5 Avant

Harminc év után megszűnik az Audi A4, és az új A5 lesz az utódja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatjuk, hogyan vásárolj a dm-ben úgy, mint egy profi

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

További cikkeink a témában