Az Audi egyik legjobb szabású modellje az A5, a középkategóriás kupé és kabrió pedig mostantól megújultan kerül a szalonokba. Az alapváltozattal együtt az S5 is megújult, ami turbódízel motort kapott.
A 2007-ben bemutatott eredetit még Walter de Silva rajzolta meg, de a 2016-ban érkezett utódjának formájára sem panaszkodhatsz, az A5 a márka egyik leginkább eltalált modellje. Az arányai tökéletesek, és ezen most sem változtattak, csak a részletein igazítottak. Az A4 mintájára az A5 is új fényszórókat és hűtőmaszkot kapott, az utóbbi tetején a három nyílással, ami a nyolcvanas évekbeli quattróra emlékeztet.
Az A5-ben is megtalálod a legújabb technikát,
így széria a LED-es fényszóró, de felárért akár mátrixfényszóró is kapható, a műszereket 12,3 colos, nagyfelbontású képernyő mutatja, és a középkonzolon ott a 10,1 colos érintőképernyő, amit hangvezérléssel is lehet kezelni. A motorkínálat 163 lóerőről indul, és a legtöbb változatot ellátták mild hibrid rendszerrel, ami simább újraindításokat és szerényebb fogyasztást garantál.
A kínálat csúcsa az S5, ami az Audi többi S-modelljéhez hasonlóan turbódízel motort kapott.
A V6-os 3.0 TDI teljesítménye 347 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 700 Nm, amivel 5 másodpercen belül gyorsul százra, és 250 km/óránál az elektronika korlátozza a sebességét. A motor mind a négy kereket hajtja, a váltója nyolcfokozatú automata, és a többi modellhez sincs kézi váltó, azok hétfokozatú duplakuplungos egységet kapnak.
Az A5-ből egész modellcsaládot kínál az Audi, és most mindegyik megújult.
A klasszikus A5 Coupé mellett ott az ötajtós A5 Sportback, valamint a vászontetős A5 Cabriolet,
amit 15 másodperc alatt lehet kinyitni, 50 km/óráig akár menet közben is, és 370 literes a csomagtere. A megújult kupé és kabrió ősztől rendelhető, de az első példányokra 2020-ig kell várni.