Az Audi szinte mindent megmutatott a következőnek érkező elektromos autóján, és az előzetesből kiderül, hogy az új Q4 e-tron egy tágas, családi autónak is használható SUV lesz.

Még éppen csak egy hónapja leplezte le az Audi a legutóbbi elektromos autóját, a fantasztikus formájú és elképesztően gyors e-tron GT-t, máris készül a következő bemutatójára.

Az Audi legkívánatosabb autója lett az e-tron GT

Szinte változatlanul kerül gyártásba a tanulmányautó, és villámgyors lesz.

A Q4 e-tron érkezése nem meglepetés, hiszen egy tanulmányautóval már 2019-ben jelezték, hogy milyen lesz az Audi kisebbik elektromos SUV-je, amiből mostanra készült el a sorozatgyártású változat.

Mint megszokhattuk, az Audi szinte mindent elárult az autóról a bemutatója előtt, már csak az álcázásnak kell lekerülnie a karosszériáról.

Azt még a látványosan maszkolt autókon is látjuk, hogy csaknem változatlanul kerül gyártásba a két évvel ezelőtti tanulmányautó, de az orrát egy kicsit átszabták, kisebb kerekek és persze hagyományos kilincsek kerültek fel rá.

A Q4 e-tron ugyanarra az elektromos autóknak szánt moduláris padlólemezre épül, mint a Škoda Enyaq iV és a Volkswagen ID.4,

ezért a technikája is azokhoz hasonló lesz, várhatóan hátsó- és összkerékhajtásos változattal, 200 és 400 lóerő közötti teljesítménnyel, és 450 kilométer körüli hatótávolsággal, de ezeket az adatokat egyelőre még titokban tartja az Audi.

A méreteket viszont már ismerjük, ami alapján a Q4 e-tron egy közepes méretű, de elég tágas szabadidő-autó lesz.

4,59 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,61 méter magas, azaz egy kicsivel nagyobb lesz, mint a Q3, és valamivel kisebb lesz, mint a Q5, amint a neve is sugallja. A csomagtartója alapesetben 520 literes, és a hátsó ülések ledöntésével 1490 literesre bővíthető.

Az utasteret teljes egészében felfedte az Audi, és az e-tron GT után itt is visszafogottan adagolták a futurizmust.

A műszereket egy 10,25 colos színes képernyő vetíti, középre 10,1 colos, vagy felárért 11,6 colos érintőképernyő kerül, de megmaradtak a saját kapcsolók a klímaberendezéshez, viszont az új formájú, fent és lent egyenesített kormánykerékre érintőgombok kerültek.

A belső tér érdekessége a „lebegő” középkonzol, ahová a startgomb és az irányváltó kar került, és az ajtókban lévő palacktartót a megszokottnál egy szinttel feljebb, az ablakemelő gombok elé tették.

Az Audi büszke a head-up displayre, ami a kiterjesztett valóság elvén működik, mintha egyenesen az úttestre vetítené a navigációs rendszer útmutatását, ezzel egy 70 colos képernyőnek felel meg.

A négyféle színben választható kárpitozás lehet bőr, de van egy új műbőr-mikroszálas kombináció, ahol az utóbbi újrahasznosított PET palackokból készül, egy autóhoz 26 palackot használtak fel.

A Q4 e-tron, amit tudomásunk szerint Győrben gyártanak majd, még az idén piacra kerülhet,

és hamarosan testvért kap: Sportback néven kupés formájú változata is lesz, amit tanulmányként szintén bemutatott már az Audi.

Ez is érdekelhet:

Az Audi következő elektromos autója a Q4 Sportback e-tron

Jövőre már a kereskedésekben lesz az e-tron kisebb, olcsóbb testvére.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés