Az Audi szinte mindent megmutatott a következőnek érkező elektromos autóján, és az előzetesből kiderül, hogy az új Q4 e-tron egy tágas, családi autónak is használható SUV lesz.
Még éppen csak egy hónapja leplezte le az Audi a legutóbbi elektromos autóját, a fantasztikus formájú és elképesztően gyors e-tron GT-t, máris készül a következő bemutatójára.
A Q4 e-tron érkezése nem meglepetés, hiszen egy tanulmányautóval már 2019-ben jelezték, hogy milyen lesz az Audi kisebbik elektromos SUV-je, amiből mostanra készült el a sorozatgyártású változat.
Mint megszokhattuk, az Audi szinte mindent elárult az autóról a bemutatója előtt, már csak az álcázásnak kell lekerülnie a karosszériáról.
Azt még a látványosan maszkolt autókon is látjuk, hogy csaknem változatlanul kerül gyártásba a két évvel ezelőtti tanulmányautó, de az orrát egy kicsit átszabták, kisebb kerekek és persze hagyományos kilincsek kerültek fel rá.
A Q4 e-tron ugyanarra az elektromos autóknak szánt moduláris padlólemezre épül, mint a Škoda Enyaq iV és a Volkswagen ID.4,
ezért a technikája is azokhoz hasonló lesz, várhatóan hátsó- és összkerékhajtásos változattal, 200 és 400 lóerő közötti teljesítménnyel, és 450 kilométer körüli hatótávolsággal, de ezeket az adatokat egyelőre még titokban tartja az Audi.
A méreteket viszont már ismerjük, ami alapján a Q4 e-tron egy közepes méretű, de elég tágas szabadidő-autó lesz.
4,59 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,61 méter magas, azaz egy kicsivel nagyobb lesz, mint a Q3, és valamivel kisebb lesz, mint a Q5, amint a neve is sugallja. A csomagtartója alapesetben 520 literes, és a hátsó ülések ledöntésével 1490 literesre bővíthető.
Az utasteret teljes egészében felfedte az Audi, és az e-tron GT után itt is visszafogottan adagolták a futurizmust.
A műszereket egy 10,25 colos színes képernyő vetíti, középre 10,1 colos, vagy felárért 11,6 colos érintőképernyő kerül, de megmaradtak a saját kapcsolók a klímaberendezéshez, viszont az új formájú, fent és lent egyenesített kormánykerékre érintőgombok kerültek.
A belső tér érdekessége a „lebegő” középkonzol, ahová a startgomb és az irányváltó kar került, és az ajtókban lévő palacktartót a megszokottnál egy szinttel feljebb, az ablakemelő gombok elé tették.
Az Audi büszke a head-up displayre, ami a kiterjesztett valóság elvén működik, mintha egyenesen az úttestre vetítené a navigációs rendszer útmutatását, ezzel egy 70 colos képernyőnek felel meg.
A négyféle színben választható kárpitozás lehet bőr, de van egy új műbőr-mikroszálas kombináció, ahol az utóbbi újrahasznosított PET palackokból készül, egy autóhoz 26 palackot használtak fel.
A Q4 e-tron, amit tudomásunk szerint Győrben gyártanak majd, még az idén piacra kerülhet,
és hamarosan testvért kap: Sportback néven kupés formájú változata is lesz, amit tanulmányként szintén bemutatott már az Audi.