Tökéletesen kivitelezett kötelező feladatot végeztek el az Audi formatervezői, hiszen a Q8-as úgy lett frissebb, hogy közben alig változott valamit.
Igazi sláger a behemót szabadidő-autók között az Audi Q8-as, hiszen nem olyan giccses, mint egy Mercedes-Benz GLE Coupé és nem is annyira vállalhatatlan, mint egy világító hűtőmaszkos BMW X6-os. A Q8-asnak tehát nem volt sok oka panaszra, de már ideje volt, hogy kicsit igazítsanak a közel 5 méteres Audi megjelenésén.
Feketében is hangsúlyos a hatalmas Single Frame, így olyan a Q8 arca, mintha az egész világot akarná felszippantani.
Visszavettek a díszítőelemekből a dizájnerek a frissített Audi Q8-asnál, de a meglévő részletek sokkal kidolgozottabbak. Ott van az autó egyik fő eleme, a hűtőmaszk, melynek a korábbival ellentétben már fűzött mintázata van és a kerete egészen a fényszórók közepéig nyúlik be. Három új fényezési opció jelent meg az autón, a képeken látható Sakhir Gold, továbbá az Ascari Blue és a Chili Red. Teljes szélességben világító OLED hátsó lámpái vannak, elöl pedig lézeres LED mátrix fényszórók, ezeknek a nappali menetfénye állítható rajzolatú.
Utasterében maradt a modern audis berendezés, tehát a kormány mögötti kijelzőn jelennek meg az órák, de akár nagyban a navigációs rendszer képe is, a középkonzol tetején pedig az érintőképernyős fedélzeti rendszer, amin már használható a Spotify és az Amazon Music, de később más applikációkkal is bővül majd. A váltó előtti kijelzőn alapvetően a klíma funkciói jelennek meg.
Akármennyire is illett a nyomatékos turbódízel hozzá, az SQ8-as már nem lesz elérhető a V8-as TDI-vel.
Ettől még nem irtották ki a dízeleket a Q8-asból, a 3,0 literes, V6-os TDI két változatban elérhető hozzá. A legszerényebb a 45 TDI jelzésű, ami 231 lóerős és 500 Nm nyomatéka van, de már ezzel is 7,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Az 50 TDI pedig 286 lóerős és 600 Nm nyomatéka van, mely egy másodperccel hamarabb zavarja le a százas sprintet.
340 lóerőt ad le és 500 Nm nyomatéka van az Audi Q8 55 TFSI-nek, melyhez ugyanúgy alap a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás, mint a többi modellhez. A 2,2 tonnás szabadidő-autó 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 250 km/óra. A turbós benzinmotort 48 voltos mild hibrid rendszer egészíti ki. Olyan trükkökkel takarékoskodik, mint a 22 km/órás tempó alatt aktív stop-start rendszer, de képes 55 és 160 km/órás sebesség között akár 40 másodpercre is leállítani a motort, ha a vezető felemeli a lábát a gázpedálról.
Alumínium színű kiegészítőiről és négy kipufogójáról felismerhető az SQ8-as.
Alapból acélrugós a Q8-asok futóműve, az opciós listán van a légrugós felfüggesztés, de az SQ8-asnak utóbbiból is a sportosabbra hangolt változat jut, valamint széria az összkerék-kormányzás is, ami 5 fokot képes fordítani a hátsó kerekeken. Sport differenciálművében elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplungokkal osztja szét a nyomatékot a kerekek között, így nő a tapadás és javul a vezethetőség, aktív kanyarstabilizátora pedig a karosszéria mozgásait csökkenti.
Igazán sportos hangzást ad a 4,0 literes, biturbó V8-asnak az 1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrend, de nem elhanyagolható az 507 lóerős teljesítmény és a 770 Nm nyomaték sem, ami 4,1 másodperc alatt rántja 100 km/órára az SQ8 TFSI-t. A nyolchengeres motor részterhelésen (950 és 2500 fordulat között, 145 Nm maximális nyomatékigény mellett) lekapcsolja a 2-3-5-8 hengereket, a visszakapcsolást pedig ezredmásodpercek megoldja, így gázadásra azonnal megjön a teljes tűzerő.
Ez is érdekelhet: