Istenként tisztelt pilóták keze között érett legendás versenyautóvá az Audi Quattro, mely a rali legsúlyosabb éveiben volt képes mindent túlszárnyalni. A legtöbben szinte fel sem ismerik az autót a szponzorok matricái és a rajtszámok nélkül, pedig minden igazán sportos Audi őse ez az utcai Quattro, melynek egyik példányát most húzták ki évek után egy pajtából.

Minden változat közül egyértelműen azok a Quattrók a legértékesebbek, melyekkel versenyeztek is, de a legtöbbek számára a veteránozás öröme egészen másról szól. Az Audi nagyon gyorsan kapcsolt, amikor a rali szabályai már megengedték az összkerékhajtást, ezért sokáig voltak elképesztő előnyben a területen. Ennek volt a legfontosabb eleme a 80-as kupé változatára épülő Quattro, melyből a homologizációs szabályok miatt utcai autók is készültek.

Jörg Bensinger vetette fel, hogy az összkerékhajtást a katonai járműveken túl sportautókban is lehetne használni.

Martin Smith szélesített sárvédőket tervezett az autóra, minden más a mérnökök tudásán múlt, hogy a szokatlan elrendezésű autóból ütőképes gépet csináljanak, mely alkalmas mindennapi használatra és raliautónak is. Az időjárási körülményektől függetlenül, minden felületen tapadó és gyors autó a mai napig meghatározza az Audit.

2,1 literes, öthengeres turbómotorja oldalra döntve, szinte közvetlenül a hűtőrács mögött áll a géptérben, a hűtők és más kiegészítők pedig a másik oldalon sorakoznak. Ehhez kapcsolódik a kézi váltó és a Torsen rendszerű összkerékhajtás, melynek középső és hátsó differenciálműve zárható. A kapcsolója és a visszajelző ott van a középkonzol alján.

1984-ben egy helyi farmer hozta el az autót a southamptoni Testwood Motors kereskedésből. A pezsgős árnyalatú ezüst fényezés és a barna kockás szövet utastér tökéletesen illik a korszakhoz, az opciós tételek közül a napfénytető és a kazettás Blaupunkt Atlanta rádió van az évtizedek után fellelt Quattróban. 139 ezer mérföld volt az autóban, amikor az első tulajdonos fia nevére került az Audi, aki valószínűleg sosem használta a kétajtós kupét. Egészen 1995-ig élt a biztosítása, azóta borítékolhatóan a pajta sarkában várta a feltámadást.

Abból a szempontból szerencsés, hogy száraz és szellős helyen tárolták az autót, az viszont már kevésbé jó hír, hogy aligha törődtek vele, ezért a gumi alkatrészek elöregedtek, az évtizedes port pedig csak egy alapos kozmetika tudja levakarni az fényezésről. A mechanikai elemek és a fékek is szervizelésért kiáltanak ennyi idő után. Aki azonban pajtából mentett Audi Quattróra vágyik, annak ez a kaland része.

Ez is érdekelhet:

Ritka Lamborghini Countach került elő egy kaliforniai raktárból

Húsz éven át pihent a fehér Lamborghini egy kaliforniai kereskedésben.

Milliós veterán a kopott, öreg Citroën furgon

Évtizedekig állt egy pajtában, és pont úgy is néz ki.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés