Istenként tisztelt pilóták keze között érett legendás versenyautóvá az Audi Quattro, mely a rali legsúlyosabb éveiben volt képes mindent túlszárnyalni. A legtöbben szinte fel sem ismerik az autót a szponzorok matricái és a rajtszámok nélkül, pedig minden igazán sportos Audi őse ez az utcai Quattro, melynek egyik példányát most húzták ki évek után egy pajtából.
Minden változat közül egyértelműen azok a Quattrók a legértékesebbek, melyekkel versenyeztek is, de a legtöbbek számára a veteránozás öröme egészen másról szól. Az Audi nagyon gyorsan kapcsolt, amikor a rali szabályai már megengedték az összkerékhajtást, ezért sokáig voltak elképesztő előnyben a területen. Ennek volt a legfontosabb eleme a 80-as kupé változatára épülő Quattro, melyből a homologizációs szabályok miatt utcai autók is készültek.
Jörg Bensinger vetette fel, hogy az összkerékhajtást a katonai járműveken túl sportautókban is lehetne használni.
Martin Smith szélesített sárvédőket tervezett az autóra, minden más a mérnökök tudásán múlt, hogy a szokatlan elrendezésű autóból ütőképes gépet csináljanak, mely alkalmas mindennapi használatra és raliautónak is. Az időjárási körülményektől függetlenül, minden felületen tapadó és gyors autó a mai napig meghatározza az Audit.
2,1 literes, öthengeres turbómotorja oldalra döntve, szinte közvetlenül a hűtőrács mögött áll a géptérben, a hűtők és más kiegészítők pedig a másik oldalon sorakoznak. Ehhez kapcsolódik a kézi váltó és a Torsen rendszerű összkerékhajtás, melynek középső és hátsó differenciálműve zárható. A kapcsolója és a visszajelző ott van a középkonzol alján.
1984-ben egy helyi farmer hozta el az autót a southamptoni Testwood Motors kereskedésből. A pezsgős árnyalatú ezüst fényezés és a barna kockás szövet utastér tökéletesen illik a korszakhoz, az opciós tételek közül a napfénytető és a kazettás Blaupunkt Atlanta rádió van az évtizedek után fellelt Quattróban. 139 ezer mérföld volt az autóban, amikor az első tulajdonos fia nevére került az Audi, aki valószínűleg sosem használta a kétajtós kupét. Egészen 1995-ig élt a biztosítása, azóta borítékolhatóan a pajta sarkában várta a feltámadást.
Abból a szempontból szerencsés, hogy száraz és szellős helyen tárolták az autót, az viszont már kevésbé jó hír, hogy aligha törődtek vele, ezért a gumi alkatrészek elöregedtek, az évtizedes port pedig csak egy alapos kozmetika tudja levakarni az fényezésről. A mechanikai elemek és a fékek is szervizelésért kiáltanak ennyi idő után. Aki azonban pajtából mentett Audi Quattróra vágyik, annak ez a kaland része.
Ez is érdekelhet: