Istenként tisztelt pilóták keze között érett legendás versenyautóvá az Audi Quattro, mely a rali legsúlyosabb éveiben volt képes mindent túlszárnyalni. A legtöbben szinte fel sem ismerik az autót a szponzorok matricái és a rajtszámok nélkül, pedig minden igazán sportos Audi őse ez az utcai Quattro, melynek egyik példányát most húzták ki évek után egy pajtából.

Minden változat közül egyértelműen azok a Quattrók a legértékesebbek, melyekkel versenyeztek is, de a legtöbbek számára a veteránozás öröme egészen másról szól. Az Audi nagyon gyorsan kapcsolt, amikor a rali szabályai már megengedték az összkerékhajtást, ezért sokáig voltak elképesztő előnyben a területen. Ennek volt a legfontosabb eleme a 80-as kupé változatára épülő Quattro, melyből a homologizációs szabályok miatt utcai autók is készültek.

Jörg Bensinger vetette fel, hogy az összkerékhajtást a katonai járműveken túl sportautókban is lehetne használni.

Martin Smith szélesített sárvédőket tervezett az autóra, minden más a mérnökök tudásán múlt, hogy a szokatlan elrendezésű autóból ütőképes gépet csináljanak, mely alkalmas mindennapi használatra és raliautónak is. Az időjárási körülményektől függetlenül, minden felületen tapadó és gyors autó a mai napig meghatározza az Audit.

2,1 literes, öthengeres turbómotorja oldalra döntve, szinte közvetlenül a hűtőrács mögött áll a géptérben, a hűtők és más kiegészítők pedig a másik oldalon sorakoznak. Ehhez kapcsolódik a kézi váltó és a Torsen rendszerű összkerékhajtás, melynek középső és hátsó differenciálműve zárható. A kapcsolója és a visszajelző ott van a középkonzol alján.

1984-ben egy helyi farmer hozta el az autót a southamptoni Testwood Motors kereskedésből. A pezsgős árnyalatú ezüst fényezés és a barna kockás szövet utastér tökéletesen illik a korszakhoz, az opciós tételek közül a napfénytető és a kazettás Blaupunkt Atlanta rádió van az évtizedek után fellelt Quattróban. 139 ezer mérföld volt az autóban, amikor az első tulajdonos fia nevére került az Audi, aki valószínűleg sosem használta a kétajtós kupét. Egészen 1995-ig élt a biztosítása, azóta borítékolhatóan a pajta sarkában várta a feltámadást.

Abból a szempontból szerencsés, hogy száraz és szellős helyen tárolták az autót, az viszont már kevésbé jó hír, hogy aligha törődtek vele, ezért a gumi alkatrészek elöregedtek, az évtizedes port pedig csak egy alapos kozmetika tudja levakarni az fényezésről. A mechanikai elemek és a fékek is szervizelésért kiáltanak ennyi idő után. Aki azonban pajtából mentett Audi Quattróra vágyik, annak ez a kaland része.

Ez is érdekelhet:

Ritka Lamborghini Countach került elő egy kaliforniai raktárból

Húsz éven át pihent a fehér Lamborghini egy kaliforniai kereskedésben.

Milliós veterán a kopott, öreg Citroën furgon

Évtizedekig állt egy pajtában, és pont úgy is néz ki.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ilyen, amikor csereérett a lengéscsillapító

További cikkeink a témában