A Senat limuzin és az Arsenal csapatszállító kisbusz után az orosz állami luxusautógyártó, az Aurus bemutatta a következő újdonságát. A Komendant egy méretes szabadidő-terepjáró lett, amit biturbó V8-as motorral szereltek.

Vlagyimir Putyin vágya volt, hogy Oroszországnak saját luxusautója legyen, és ezt 2018-ban sikerült valóra váltani, az elnöki beiktatására már a Kortezs néven emlegetett modellcsalád első tagjával utazott. Nem saját magának találta ki az orosz fejlesztésű luxusautót, hiszen egy új márkát és egy egész modellkínálatot terveztek, aminek itt a következő tagja.

Az Aurus első modellje a Senat névre keresztelt, 5,63 méter hosszú limuzin volt, és most bemutatkozott az oroszok luxusterepjárója, aminek Komendant lett a neve. 5,38 méteres hosszával és kétméteres szélességével a legnagyobb szabadidő-autók közé tartozik,

a jellegzetes formájú hűtőmaszkja akaratlanul is a Rolls-Royce Cullinant juttatja eszünkbe.

A Komendant ugyanazt a mild hibrid hajtásláncot kapja, mint a Senat. A 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor állítólag a Porsche közreműködésével készült, a kilencfokozatú automata váltóba egy 62 lóerős elektromotort építettek. A teljesítmény 598 lóerő, a nyomaték 880 Nm, ezzel

az orosz kolosszus 6,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 220 km/óra a végsebessége.

Az összkerékhajtás persze magától értetődő, a légrugós felfüggesztéssel állítható hasmagasság legfeljebb 26 centiméter lehet.

A képek alapján a Komendant felszereltsége nem marad el a neves luxusautókétól. A hátsó sorban is két különálló, fűthető, szellőztethető, masszázsfunkciós fotel kapott helyet, nem maradt ki a négyzónás klíma és a hátsó szórakoztatórendszer sem.

Az ára sem marad le a Rolls-Royce mögött, 33,7 millió rubelnél kezdődik, ami 240 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Rolls-Royce és Porsche is van az új orosz luxusautóban

Putyin után más is kaphat az Aurus Senatból.

Megkezdődött az orosz luxusautó, az Aurus Senat gyártása

Mostantól már sorozatban készül, és megvan az ára is.

Légzsák nélküli, szennyezőbb autókat kezdett gyártani a Lada

A lecsupaszított Granta Classic ezzel a piac legolcsóbb új autója lett.

És ezt olvastad már?
Tökéletes mindenes, csak a turbó zavar benne – Kia Sportage PHEV-teszt
.