Párizsban háromszorosára emelhetik az SUV-k parkolási díjait, ugyanakkor más kategóriák autói is egyre szélesebbek.

Az Európában eladott új autók átlagosan kétévente egy centiméterrel szélesebbek – derült ki a Transport & Environment (T&E) kutatásából, ami szerint a tendencia folytatódni is fog, hacsak a döntéshozók nem szabályozzák a kérdést.

Az új autók szélessége az EU-ban jelenleg átlagosan 180 cm – ez a szabványos minimális szélesség az európai utcai parkolókban –, míg a tavaly eladott új autók fele ennél szélesebb.

Ezek a járművek aztán rálógnak a járdára, az úttestre vagy akár mindkettőre – mondja a jelentés. Egyes luxus SUV-ok szélessége már meghaladja a kétszáz centit, azaz még a normális parkolókban is alig marad hely mellettük mindkét oldalon. Az EU 255 cm-re korlátozza a járművek szélességét, de ezt a szabványt még az 1990-es években vezették be buszokra és teherautókra, tehát nem sima személyautókra szánták.

Párizs lehet az első európai nagyváros, ahol a lakók megfizethetnek a túl széles autóikért: február 4-én népszavazást tartanak arról, hogy támogatják a SUV-okra kivetett magasabb, háromszoros parkolási díjakat. Ugyanakkor nemcsak a városi terepjárók, de más kategóriák autói is szélesebbek lettek az elmúlt évtizedekben.

Arról, hogy mi a baj a SUV-okkal a puszta méreten túl, és mi az, ami a közhiedelemmel ellentétben nem baj velük, itt foglalkoztunk részletesen:

Gyűlölködjünk okosan: nem kell csak azért haragudni egy autóra, mert SUV!

Gyorsan terjedő európai divat a SUV-gyűlölet. Pedig önmagában csak attól, hogy egy SUV SUV, még nem feltétlenül rossz ember. Izé, autó.

„A brit Tyre Extinguishers nevű mozgalom aktivistái (...) a SUV-gyűlölet jegyében engedik le a SUV-ok kerekeit a nagyvárosokban, a szélvédőre pedig tájékoztató cetlit tesznek arról, hogy pontosan mi is a bajuk a szabadidő-autókkal” – írtuk akkor, majd kitértünk a SUV-ok okozta vélt és valós környezetterhelés kérdésére.

(Nyitókép: Autóforgalom a kanadai Champlain hídon, Unsplash, illusztráció)

Ez is érdekelhet:

Gyűlölködjünk okosan: nem kell csak azért haragudni egy autóra, mert SUV!

Gyorsan terjedő európai divat a SUV-gyűlölet. Pedig önmagában csak attól, hogy egy SUV SUV, még nem feltétlenül rossz ember. Izé, autó.

Állítólag nem bírják a parkolóházak az elektromos autókat

Túl nehéz az akkupakk, bár hajtáslánctól függetlenül is évtizedek óta növekszik az autók mérete és tömege.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában