Évtizedes hagyományokat húz át a megújult 1-es BMW, melynek a neve és a motorjai is új korszakot jeleznek.

Azon már talán senki nem lepődik meg, hogy a BMW legkisebb modellje már nem hosszmotoros, hanem a MINI-knél is használt UKL platformra épül, ezért alapvetően elsőkerék-hajtású a kompakt 1-es. Most azonban megosztó dizájnnal és a benzines modelleknél a neve mögötti betű elhagyásával évtizedek után új idők jönnek a BMW-nél.

Új a neve és új a kódja is, de ez valójában egy alaposan frissített 1-es BMW.

Nem lapos, nem piros és nincs rajta olyan hatalmas hátsó szárny, mégis F40-esnek hívták az 1-es BMW-t, a modellfrissítéssel együtt azonban a kódja is megváltozott F70-re. Tengelytávja továbbra is alulról karcolja a 2,7 métert, de az ötajtós kompakt minden dimenziójában megnőtt. Az 1-es BMW hossza 4361 milliméteres, a szélessége 1800 milliméter, a magassága pedig 1459 milliméteres. A legkönnyebb változata (120) 1,5 tonnás, a másik végletet jelentő M135-ös 125 kilogrammal nehezebb.

Eredetileg a befecskendezős változatokat jelölték i-vel a BMW-nél, majd évtizedekig a benzinmotoros verziók jele volt, mostanra pedig az elektromos modellek kiváltsága lesz (i5, iX stb), ezért eltűnik a belsőégésű változatok nevéből (120, M123 xDrive stb). A dízel továbbra is megtartja a d-t, így marad a 118d és a 120d.

Nem az 1-es BMW a rajongók kedvence, de az M135 xDrive azért elég meggyőző hot hatch.

Látványosan sportos a legizmosabb 1-es BMW a vízszintes lamellájú hűtőmaszkkal és az aerodinamikus tükörházakkal, valamint ott a négy kipufogócső és a határozottabb légterelő is. Az M-es modell gépházteteje alatt a 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 300 lóerős és 400 Nm nyomatékú változata van. Az összkerékhajtású M135 xDrive 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége.

Kivétel nélkül minden 1-est hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelnek, melyhez opciósan választhatóak a kormány váltófülei (ez természetesen az M135-ös esetében széria). Alaposan legyengült viszont a 120-as, melyben ezentúl egy 1,5 literes, háromhengeres turbómotor van 156 lóerővel és 240 Nm nyomatékkal, hozzá 48 voltos mild hibrid rendszer csatlakozik.

Elektromos és konnektorról tölthető hibrid nincsen, de a dízellel lehet takarékoskodni.

Kezdetben a 2,0 literes, négyhengeres turbódízel két változata lesz elérhető az autóhoz, a 118d-ben 150 lóerővel, a 120d jelzés alatt pedig 163 lóerővel és 360 Nm nyomatékkal. Ezt azonban valójában a 118d és a mild hibrid rendszer együttes teljesítménye adja. A korábbi 120d 190 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal egyértelműen dinamikusabb autó volt, amit jól mutat az is, hogy négy tizedmásodperccel később éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet (7,9 másodperc).

Új stíluselemekkel alaposan megváltozott kívül és belül is az autó. Feltűnő a hűtőmaszkba integrált szenzorcsoport és az alapmodellek döntött lamellái, valamint az X2-es stílusában átrajzolt hátsó lámpák. A megújult 1-es BMW belsejében már nincs ott az iDrive tekerős kezelőfelülete, kizárólag az érintőképernyőn át érhetőek el a funkciók. A klímapanel helyén csak a hangulatvilágítás fényei vannak, az utastere alapvetően mellőzi az állati eredetű kárpitokat, de opcionálisan elérhető a bőr.

Ez is érdekelhet:

530 lóerővel lett ütősebb a BMW M3-as

Itt vannak a megújult M3-as BMW-k.

A BMW legszebb hagyományait idézi fel a Concept Skytop

A Comói-tónál tartott Concorso d’Eleganzára ezzel a stílusos túrakocsival készült a BMW.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sportosabb kupé lett a frissített 2-es BMW

Megújult a BMW legjobb sportkupéja, már 480 lóerős az M2-es

A cseh Rolls-Royce – Škoda Superb

További cikkeink a témában