Igazi álomautó a BMW M3-as, ami most szúrósabb tekintettel és 530 lóerővel rántja maga alá az aszfaltot.
Miközben még a Porsche 911-esből is van hibrid, a Mercedes-AMG C 63-asban pedig nyolc helyett csak négy henger és egy adag töltőkábel van, addig az M3-as BMW-ben még mild hibrid rendszer sincs, csak a két turbóval hergelt sorhatos benzinmotor.
Kombi karosszériával és összkerékhajtással már csak néhány kilóra van a két tonnától az M3 Competition.
Hatfokozatú kézi váltóval és hátsókerék-hajtással az M3-as azokhoz szól, akik pontosan tudják, hogy milyen az igazi BMW és éppen ezért a klasszikus vezetési élményre vágynak. Az 1730 kilogrammos alapmodellben a 3,0 literes, sorhatos turbómotor 480 lóerőt ad le 6250-es fordulaton és 550 Nm nyomatéka van a 2650 és 6130 közötti tartományban. Álló helyzetből 100-ra 4,2 másodperc alatt gyorsul, ha a vezető ügyesen táncol a pedálokon és villámkézzel pörgeti a fokozatokat.
Tagadhatatlanuk praktikusabb a másik véglet, az M3 Competition Touring, melyhez szériában jár a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás. Az xDrive modellekben átdolgozták a motor kenési rendszerét és a kormányzást is, de a legnagyobb változás a teljesítmény, mely 530 lóerőre nőtt, a csúcsnyomaték 650 Nm 2750 és 5730-es fordulat között. Az 1940 kilogrammos nehézbombázó 3,6 másodperc alatt sprintel 100 km/órás tempóra.
Nyílhegy alakú menetfények adnak szúrós tekintetet a megújult M3-asnak, a vezető kezébe pedig csapott aljú M-es sportkormány simul.
Ahogyan egy modellfrissítésnél szokás, úgy az M3-as BMW-nél is új árnyalatok bukkantak fel, de a felnik választéka is megújult, valamint frissült a hajlított kijelző mögötti fedélzeti rendszer. Ellentétben a sima 3-asokkal, az automata M-es modellben még mindig az SMG váltó sémájára emlékeztető váltókar van és a kormányon is ott figyelnek a programozható piros gombok.
Ezek az autók már éppen elég hegyesek ahhoz, hogy magabiztosan mozogjanak egy hétvégi pályanapon. Ehhez tökéletes kiegészítő a rugózatlan tömeget csökkentő és nagyobb fékhatású karbon-kerámia rendszer és a 9,6 kilogrammal könnyebb karbonvázas kagylóülések.
Ez is érdekelhet: