Igazi álomautó a BMW M3-as, ami most szúrósabb tekintettel és 530 lóerővel rántja maga alá az aszfaltot.

Miközben még a Porsche 911-esből is van hibrid, a Mercedes-AMG C 63-asban pedig nyolc helyett csak négy henger és egy adag töltőkábel van, addig az M3-as BMW-ben még mild hibrid rendszer sincs, csak a két turbóval hergelt sorhatos benzinmotor.

Kombi karosszériával és összkerékhajtással már csak néhány kilóra van a két tonnától az M3 Competition.

Hatfokozatú kézi váltóval és hátsókerék-hajtással az M3-as azokhoz szól, akik pontosan tudják, hogy milyen az igazi BMW és éppen ezért a klasszikus vezetési élményre vágynak. Az 1730 kilogrammos alapmodellben a 3,0 literes, sorhatos turbómotor 480 lóerőt ad le 6250-es fordulaton és 550 Nm nyomatéka van a 2650 és 6130 közötti tartományban. Álló helyzetből 100-ra 4,2 másodperc alatt gyorsul, ha a vezető ügyesen táncol a pedálokon és villámkézzel pörgeti a fokozatokat.

Tagadhatatlanuk praktikusabb a másik véglet, az M3 Competition Touring, melyhez szériában jár a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás. Az xDrive modellekben átdolgozták a motor kenési rendszerét és a kormányzást is, de a legnagyobb változás a teljesítmény, mely 530 lóerőre nőtt, a csúcsnyomaték 650 Nm 2750 és 5730-es fordulat között. Az 1940 kilogrammos nehézbombázó 3,6 másodperc alatt sprintel 100 km/órás tempóra.

Nyílhegy alakú menetfények adnak szúrós tekintetet a megújult M3-asnak, a vezető kezébe pedig csapott aljú M-es sportkormány simul.

Ahogyan egy modellfrissítésnél szokás, úgy az M3-as BMW-nél is új árnyalatok bukkantak fel, de a felnik választéka is megújult, valamint frissült a hajlított kijelző mögötti fedélzeti rendszer. Ellentétben a sima 3-asokkal, az automata M-es modellben még mindig az SMG váltó sémájára emlékeztető váltókar van és a kormányon is ott figyelnek a programozható piros gombok.

Ezek az autók már éppen elég hegyesek ahhoz, hogy magabiztosan mozogjanak egy hétvégi pályanapon. Ehhez tökéletes kiegészítő a rugózatlan tömeget csökkentő és nagyobb fékhatású karbon-kerámia rendszer és a 9,6 kilogrammal könnyebb karbonvázas kagylóülések.

Ez is érdekelhet:

Itt a megújult 3-as BMW

Frissebb fedélzeti rendszer és nagyobb elektromos hatótáv a modellfrissített 3-as BMW-ben.

Élesebb sportautó lett a BMW M4

Erősebb, gyorsabb, élesebb a BMW M4-es, és ez meg is látszik rajta.

Éles sportkupé a BMW M4 CS

Ez a második leggyorsabb BMW a Nürburgringen. Itt az M4 CS!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
45% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
55% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Advertisement
Hirdetés