Mind közül ez a legszerényebb M3-as BMW, hiszen az E36-oson nincsenek látványos szélesítések vagy hatalmas hűtőmaszk, csak egészen apró árulkodó jelek mutatják, hogy nem ajánlott belekötni a mostanra lassan veteránná érő sportkupéba.

Valódi legenda lett az első generációs BMW M3-as, melynek nem csak ritkasága adja az értékét, hanem a rendkívül sikeres versenymúltja is. Ezzel szemben a második M3-as már nem kifejezetten azért készült, hogy legyen mivel küzdeni a legjobb köridőkért, hanem az utcai használat volt az elsődleges szempont. Mást motorral és teljesítménnyel kapta az európai vásárló és az amerikai piac, ahol szintén népszerű lett a kétajtós kupé, kabrió és limuzin formában is kínált sportos BMW.

1992 novemberében mutatták be, az első európai változatokban még 3,0 literes, hengerenkénti pillangószelepes sorhatossal és 286 lóerővel. 1995-ben érkezett meg a 3,2 literes hathengeres, melynek teljesítménye már 321 lóerő és hatfokozatú váltó kapcsolódik hozzá.

 

1997. november 18-án készült el ez a Dakar sárga színű BMW M3, amit egyenesen Japánba szállítottak, ott pedig egy múzeumi gyűjtemény része volt.

Sokszor tehát nem járkáltak vele munkába és boltba, esetleg a gyerekekért a suliba. Az autó ennél fogva nagyon keveset mozdult ki, így mostanra is csak 2752 kilométert mutat az órája. Ez az autó még 25 évesen is szinte új, ami megmagyarázza, hogy miért csengetett ki érte egy elszánt gyűjtő több mint 286 ezer eurót.

Klasszikus sárga színéhez fekete bőrbelsőt választottak, automata klímát, napfénytetőt és fűthető üléseket, tehát egész jól felszerelt M3-asról van szó. A beltér állapota olyan, mintha még mindig 1997-et írnánk.

Feszesek az üléskárpitok, sehol egy kopás, a gombokon egy karc sem éktelenkedik.

Pontosan a kevés kilométer miatt azt javasolják, hogy egy részletes szervizelés kell az autónak annak érdekében, hogy ne csak kiállítási tárgyként funkcionáljon, hanem gond nélkül működőképes is legyen.

Bármennyire is elképesztő ennyi idő után ilyen keveset látott autót találni, ami ekkora érték, az autónak valójában ennél több mozgásra van szüksége, hogy fitt maradjon. Ez viszont aligha érdekli majd azt, aki szintén egy trófeaként tekint rá.

Ez is érdekelhet:

30 év alatt készült néhány eszement BMW M3

Kupé, kabrió és lépcsőshátú: ezekben a változatokban készült a BMW M3, pedig időnként megdöbbentő kiviteleket is építettek belőle. Készülj fel, mutatjuk mindet.

Eszeveszett menő az új BMW 3.0 CSL

Kortárs feldolgozásban mutatta meg a BMW, hogy milyen volna a mai 3.0 CSL.

És ezt olvastad már?
Michael Schumacher is ezzel kezdte – a Ford visszatér a Formula–1-be
További cikkeink a témában