1972-ben az 5-ös BMW-vel vezette be a jelenleg is használt nevezéktanát a márka, azóta pedig az egyik legnépszerűbb modelljük. A 2016-ban bevezetett hetedik generációt 2023 őszén váltja majd a G60 kódú utód, melyből elsőként a tisztán elektromos i5 érkezik elsőként.

Megállíthatatlanul halad a BMW az elektromos jövő felé és ez már a 7-es sorozat premierjénél is bebizonyosodott, hiszen elsőként a teljesen villanyos hajtású i7-est mutatták be, utána következtek csak a konnektorról tölthető hibrid és végül a hagyományosabb dízel változatok. Nem lesz ez másképpen a nyolcadik generációs 5-ös BMW esetében sem, mely minden eddiginél több újdonságot hoz majd.

2023 őszén elsőként az i5-öst mutatják be, melynek kombi... khm... Touring változata és M Performace verziója is érkezik.

Most lepel alatt csupán a sziluettje látható az autónak, mely egyértelműen továbbra is egy klasszikus négyajtós szedán, hiszen mind közül talán az 5-ös vásárlói számítanak a legkonzervatívabbnak. Ahogyan a többi modell esetében, úgy itt is megváltoztak az évtizedek óta ismert nappali menetfények, melyek az E39-esen bemutatkozó körhelyzetjelzők helyett már nyílvesszőt mintáznak.

Minden más egyelőre titok az új 5-ös BMW kapcsán, de annyi egészen biztos, hogy a benzines és dízel változatok mellett többféle konnektorról tölthető hajtás és persze, az elektromos változatok is nagyobb teret kapnak. Annyira, hogy több teljesítményszinten érkezik az i5-ös, így azok is megtalálják majd a magukét, akiknek a hatótáv a fontos és azok is, akik az M-es modellek teljesítményét szeretnék élvezni elektromos kiadásban.

Rajongók számára sokkal izgalmasabb, hogy az M5 Touringról is szólnak pletykák.

Beltere igazodik a BMW legújabb dizájnfilozófiájához, tehát a lehető legkevesebb gomb és a legtöbb képernyő található majd az 5-ösökben is. A kormány mögötti kijelzőn az óracsoport jelenik majd meg, a központi érintőképernyőn pedig a legfrissebb OS8.5 operációs rendszer fut.

Ezt az autót is a dingolfingi gyár készíti majd, mely a kezdetektől az 5-ös BMW történetének része, még több mint tízmillió darab készült itt.

(Gyártási képeken a szintén Dingolfingban készülő 7-es BMW látható.)

Ez is érdekelhet:

Kinek kell háromszáz lovas 5-ösből dízel, ha itt a csodás plug-in hibrid? Teszt: BMW 530e

Aki a konnektoros hibrid 5-ös helyett egy hasonlóan erős dízelt választ, rosszul választ.

Színváltós, beszélő villanyszedán mutatja meg a BMW jövőjét

Valóságban és virtuális világban is lehet élvezni az autózást a BMW Dee tanulmányautóval.

A BMW elrontotta az elektromos 7-est, véletlenül Rolls-Royce lett belőle – BMW i7-teszt

Volt már egy hasonló megbicsaklás a 7-es BMW-k sorában: a Bangle-féle E65-ös. Pont ilyen volt az is: fura arcú és lehetetlenül kényelmes.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Te mit csinálnál, ha ütköznél az autópályán? Ők sétálgatni kezdtek

Leszedették az olasz trikolórt a Fiat Topolinóról, mert nem elég olasz

További cikkeink a témában
Titkos helyek, amiket csak a hajósok ismernek Horvátországban
Hirdetés