Megmutatta autóinak legújabb OS-ét a BMW. Az ívelt kijelzőre optimalizált rendszer az okostelefonokról ismerős logika alapján felépülő menüvel teszi egyszerűbbé az érintőképernyős kezelést menet közben.

2001-ben, amikor a BMW bemutatta a 7-es sorozatban az iDrive első változatát, a fejlesztők célja elsősorban az volt, hogy jelentős mértékben csökkentsék a műszerfalon található gombok, kapcsolók és kijelzők számát azzal, hogy minden funkciót egyetlen kijelző mögé helyeztek, és azt interaktív módon kezelhetővé tettek.

A 7-es sorozatban jelent meg az iDrive első generációja

Az iDrive központi vezérlőtárcsája leginkább a számítógépes egerekhez hasonló, de attól eltérően egy helyben marad, és a tekerő, húzó és nyomó mozdulatokkal lehetett léptetni a rendszer menüjét.

Több mint két évtizeddel később már az okostelefonok érintőképernyői előtt éljük az életünket, ezért az iDrive legújabb kiadását is érintésre optimalizálták.
A BMW 8-as verziójú operációs rendszere a vezető felé fordított ívelt kijelzőn
A BMW új modelljeiben megtalálható 8-as rendszer továbbfejlesztése a 8.5-ös verzió, amelynek újdonsága a „zéró réteg” koncepció.

A széles kezdőképernyőn ugyanis megtaláljuk mindazt, amit a leggyakrabban használunk, nem kell többszintes menüben elveszni hozzá. Home gomb is van, a képernyő szélére pedig a kedvenc funkcióink elérését rendezhetjük.

Az új verziónál a kezdőképernyőre kerülnek a gyakran használt funkciók

Az új rendszer idén júliustól jelenik meg a BMW olyan modelljeiben, mint az i4, az iX, az X5, az X6, az XM és a 7-es sorozat. A BMW-nél pedig közben már az ívelt kijelzőre optimalizált rendszer 9.0-s változatán is dolgoznak, amely Android-alapokra épül, és idén novembertől olyan modellekben jelenik meg, mint a 2-es Active Tourer és az X1.

Ez is érdekelhet:

A Bundesliga beköltözik a 7-es BMW műszerfalára

Az ívelt kijelzőn lehet majd követni a Bundesliga meccseit.

Az Apple átveszi az uralmat az autók műszerfalán

A nem is olyan távoli jövőben az autók összes képernyőjén futhat az iPhone-unk rendszere.

Az első autós navigációban még papírtekercset kellett cserélgetni

Így fejlődtek az autós navigációs rendszerek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában