Megmutatta autóinak legújabb OS-ét a BMW. Az ívelt kijelzőre optimalizált rendszer az okostelefonokról ismerős logika alapján felépülő menüvel teszi egyszerűbbé az érintőképernyős kezelést menet közben.

2001-ben, amikor a BMW bemutatta a 7-es sorozatban az iDrive első változatát, a fejlesztők célja elsősorban az volt, hogy jelentős mértékben csökkentsék a műszerfalon található gombok, kapcsolók és kijelzők számát azzal, hogy minden funkciót egyetlen kijelző mögé helyeztek, és azt interaktív módon kezelhetővé tettek.

A 7-es sorozatban jelent meg az iDrive első generációja

Az iDrive központi vezérlőtárcsája leginkább a számítógépes egerekhez hasonló, de attól eltérően egy helyben marad, és a tekerő, húzó és nyomó mozdulatokkal lehetett léptetni a rendszer menüjét.

Több mint két évtizeddel később már az okostelefonok érintőképernyői előtt éljük az életünket, ezért az iDrive legújabb kiadását is érintésre optimalizálták.
A BMW 8-as verziójú operációs rendszere a vezető felé fordított ívelt kijelzőn
A BMW új modelljeiben megtalálható 8-as rendszer továbbfejlesztése a 8.5-ös verzió, amelynek újdonsága a „zéró réteg” koncepció.

A széles kezdőképernyőn ugyanis megtaláljuk mindazt, amit a leggyakrabban használunk, nem kell többszintes menüben elveszni hozzá. Home gomb is van, a képernyő szélére pedig a kedvenc funkcióink elérését rendezhetjük.

Az új verziónál a kezdőképernyőre kerülnek a gyakran használt funkciók

Az új rendszer idén júliustól jelenik meg a BMW olyan modelljeiben, mint az i4, az iX, az X5, az X6, az XM és a 7-es sorozat. A BMW-nél pedig közben már az ívelt kijelzőre optimalizált rendszer 9.0-s változatán is dolgoznak, amely Android-alapokra épül, és idén novembertől olyan modellekben jelenik meg, mint a 2-es Active Tourer és az X1.

Ez is érdekelhet:

A Bundesliga beköltözik a 7-es BMW műszerfalára

Az ívelt kijelzőn lehet majd követni a Bundesliga meccseit.

Az Apple átveszi az uralmat az autók műszerfalán

A nem is olyan távoli jövőben az autók összes képernyőjén futhat az iPhone-unk rendszere.

Az első autós navigációban még papírtekercset kellett cserélgetni

Így fejlődtek az autós navigációs rendszerek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés